A két hónap alatt megnyíló nyolc üzletből a fővárosiak a főbb bevásárlóközpontokban lesznek, nevezetesen az Arénában, Árkádban, Camponában, a West Endben, a MOM-ban és a Mammutban. Emellett két vidéki nagyvárost, Győrt és Nyíregyházát szemelte még ki a divatcég magának indulásként.

A Napi Gazdaság Online azon kérdésére, hogy nem tekinthető-e túl optimista vállalásnak nyolc új üzlettel indulni egy ismeretlen piacon, Jaugeas úgy válaszolt: a nyolc nem egy nagy szám, ez csak a kezdet. "Közel szeretnénk lenni a vásárlóinkhoz". Emellett azonban fontos az is, hogy egy országban még kevéssé ismert márka a vásárlók számára látható legyen. Egy bevásárlóközpontban nyitott egy darab üzlettel nagyon nehéz tudatosítani a vásárlókban a márkát. Nyolc üzlet egyszerre történő megnyitásával sokkal könnyebb mindezt kommunikálni, hiszen például Budapesten bármelyik bevásárlóközpontban találkozni lehet majd a márkával - jegyezte meg.

A most megnyíló üzleteken felül további 15-25 megnyitását tervezik még Magyarországon a következő öt évben - ezek száma a mostaniak sikerességétől függ majd - mondta a Napi Gazdaság Online-nak Jaugeas. Azt, hogy vidéken merre nyílnak még Camaieu boltok, szintén a győri és a nyíregyházi boltok sikeressége alapján fogják mérlegelni.

A versenytársakkal (H&M, Promod) szembeni sikerességében bízik az ügyvezető, amit azzal indokolt, hogy a régió más országaiban, például a Cseh Köztársaságban (ahol már több mint 30 üzletük van) vagy Lengyelországban is nagyon sikeres a márka, ahol szintén jelen vannak ezek a szereplők - vagyis a helyzet nem új a cég vezetése számára.

Magyarország volt a fehér folt

Az elsősorban 20-40 év közötti női vásárlóközönséget megcélzó Camaieu a régiónkban szinte már minden Magyarországot körülvevő országban jelen van - Szlovéniát kivéve -, és a 2011-es év fő célkitűzése volt a magyarországi expanzió - indokolta a cég döntését az ügyvezető igazgató, aki erre az évre magyarországi üzleteitől 10-15 millió eurós forgalmat remél.

A ma itthon még kevéssé ismert márka magyarországi cégét, a Camaieu Hungary Kft.-t, 15 millió forint törzstőkével tavaly November 17-én jegyezte be a cégbíróság (Napi Gazdaság, 2010. december 7.).

Az 1984-ben Franciaországban létrehozott, Camaieu az ezredfordulón kezdte meg a nemzetközi terjeszkedését lengyelországi és spanyolországi üzletek megnyitásával. A cég által közölt éves jelentés szerint 2010 végén a globális hálózat 944 üzletből állt, amelyből 373 volt Franciaországon kívüli országban.

Az cég nettó forgalma 2010-ben 810 millió euró, nettó eredménye pedig 84,5 millió euró volt.

Száz új üzlet

Erre az évre a Camaieu egyebek mellett további terjeszkedési terveket vázolt fel a 2010-es éves jelentésében, Franciaországban és azon kívül 100 új üzlet nyitását jelezte 43 millió euró befektetésével. Ebből 2011 márius 31-dikével végződő első negyedévében már 18 új üzletet - köztük négy magyarországit - már meg is nyitott, és egy oroszországit bezárt.

Jaugeas szerint céljaik között szerepel, hogy még ebben az évben 1000 darab üzletre bővítsék globális hálózatukat, a következő öt évben pedig el szeretnék érni az 1800-at.