Üzentek Tarlósnak - ez lehet a megoldás a közlekedési problémákra

Át kell alakítani az autós közlekedést Budapesten, mert a főváros már most elviselhetetlen dugókban fuldoklik - üzente Tarlós István főpolgármesternek a Magyar Liberális Párt.
Szász Péter, 2017. május 21. vasárnap, 19:06

Budapesten az agglomerációban jelenleg már több, mint egymillió gépjármű van, és ez a szám évről évre több tízezerrel emelkedik.

A Tarlós István főpolgármester által benyújtott Balázs Mór Terv ugyan a szavak szintjén jó megoldási javaslatokat kínált a megnövekedett autósforgalom kezelésére, ám ebből szinte semmi sem valósult meg. Még napirenden sincs például a 3-as metróvonal három évtizede késlekedő, Káposztásmegyerig történő meghosszabbítása, a HÉV-vonalak fejlesztésének sorsa teljesen bizonytalan, az Astoria - Újpalota közvetlen villamosvonal pedig csak a tervezőasztalig jutott. Az alig párezernyi P+R parkolóhely pedig képtelen kezelni a város agyonzsúfoltságát - írja a párt.

Az MLP utal egy, a Levegő Munkacsoport által készített tanulmányra, amely autómegosztást, azaz a jellemzően kicsi, elektromos meghajtású közös autók elterjedését jelöli meg, mint lehetséges megoldást az állandó dugókkal, a túlzsúfolt utakkal, az elfoglalt utcákkal, a szennyezett levegővel és az egekig emelt parkolódíjakkal szemben. Arra kérik ezért a főpolgármestert, hogy kezdjen hozzá az úgynevezett közös autók elterjedését segítő intézkedések előkészítéséhez, mint például az ingyenes parkolás (ez az elektromos autók számára most is elérhető - szerk.) és adókedvezmény.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kutyauto, 2017.05.21 21:23

Pláne, ha úgy alakítanak át utakat, mint pl. a Thököly utat. Egyetlen sávot hagytak az autósoknak, azon is ide oda kígyózik az a nyomorult buszsáv.
Vagy pl. ha az ember az Üstökös utcából a Margit hídra szeretne felhajtani, azt gyakorlatilag csak szabálytalanul tudja sokszor megtenni, mert az Üstökös utcától a hídig tartó 100 méteres szakaszon még nem hajthat rá a szélső sávra, a többire viszont nem tud, mert a rossz forgalomszervezés miatt (vagy a híd alatti megoldás miatt) a sávok folyamatosan tele vannak .
És még lehetne mondani hasonlóan hasznos és jó megoldásokat, mint pl. a Pillangó utcai parkolási lehetőség fizetőssé tétele. Korábban a P+R azt jelentette tedd le az autód ingyen és utazz tovább metróval! Ma már úgy módosult, hogy tedd le az autót pénzért, és utána utazz tovább metróval szintén pénzért.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html