Varga Mihály kiemelte: bízik abban, hogy a költségvetés kamatkiadási alacsonyabbak lehetnek az idei évre tervezettnél. Kiemelte: a költségvetés összeállításánál eredetileg az idei év végéig 4,5 százalékos alapkamattal számoltak, most ehhez képest egy százalékponttal is alacsonyabb lehet az alapkamat szintje, ha a feltételek változatlanul maradnak.

Utalt arra ugyanakkor, hogy nem szeretne beleszólni a monetáris tanács dolgába. A nemzetgazdasági miniszter szerint ott lehet spórolni, ahol az államadósság esetében adósságkiváltásra van lehetőség, vagyis egy lejáró adósság megújítása esetében.

Elmondta: a Nemzetgazdasági Minisztériumban elkészült egy tízéves adósságfinanszírozási stratégia, mint mondta, "lehetőséget látunk arra, hogy a régebben kötött, nagyon magas, még éppen nem lejáró adósságállományt megújítsuk, és kedvezőbb kamatszintre váltsuk". A megspórolt kamatkiadás elérheti a 100 milliárdos nagyságrendet is - tette hozzá.

Varga Mihály kitért arra: a jegybanki vezetéssel 2-3 hetente egyeztet, "az a lényeg, hogy a legfontosabb gazdaságpolitikai célokban egyetértsünk".

A nemzetgazdasági miniszter a műsorban szólt arról is, hogy az adósságfinanszírozásban megjelentek olyan befektetők - már az elmúlt hónapokban is -, akik keletről érkeztek. "Ha kis mennyiségben is, de vásárolnak magyar állampapírokat, tesztelik a magyar piacot" - fogalmazott miniszter.

Varga Mihály hangsúlyozta: csodát ettől nem szabad várni, 15 év elvesztegetett idejét, rossz gazdaságpolitikai taktikáját, nem lehet 2-3 év alatt helyrehozni. Utalt arra: a korrekció része, hogy kelet felé nyit a gazdaságpolitika.

Az idei költségvetést érintő kockázatok között említette az útdíjból származó bevételeket, illetve azt, hogy a pénztárgépek bekötésének ügyében is két hónapos csúszást próbál behozni a tárca.

Elmondta azt is, hogy az elektronikus útdíj kapcsán a hazai fuvarozókkal olyan megállapodást sikerült aláírni, amely mintegy 15 milliárd forint kompenzációt eredményez számukra.