Vasútfejlesztések uniós támogatásáról döntött a kormány

Az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) által finanszírozott vasúti szűk keresztmetszet kiváltásán belül csoportosított át támogatásokat a kormány. A legnagyobb összeg 47 milliárd forintot tesz ki.
Németh Géza, 2020. szeptember 23. szerda, 06:20
Fotó: Reuters

A Magyar Közlönyben megjelent határozatok közül az első a vasúti szűk keresztmetszetek előkészítéséről szól. A kormány itt a 3 milliárd IKOP forrást megemelte 3 milliárd 754 millióra, így a projekt össz-költsége 4 milliárd 753 millió forint lett. Maga kivitelezés eredetileg 13,5 milliárd IKOP támogatással számolt, ezt a kormány 12,7 milliárdra csökkentette, a teljes költségvetés 17 milliárd 31 millió forintot tesz ki.

A szűk keresztmetszet kiváltása a következőket tartalmazza:

  • a Budapest-Lőkösháza III/1. ütem kivitelezése,
  • a Békéscsaba állomás pályaépítés és a Gyoma - Békéscsaba vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése,
  • továbbá a Ferencváros "C" elágazás és Lőkösháza között az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer telepítése. 

A másik határozat a Püspökladány-Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltása és villamosítása című projektnél a kormány az 573 millió forintos IKOP támogatást 47 milliárd 759 millióra emelte, így a teljes költségvetés 64 milliárd 923 millió forintra rúg.

HOZZÁSZÓLÁSOK