Legnépszerűbbnek évekig a csokoládétojás bizonyult. Tavaly azonban a nyúl − értékben − megelőzte. A tojás piacrésze ugyanis 38 százalékra csökkent, míg a nyúlé 40-re emelkedett (értékalapon). Utánuk a más ajándékot is tartalmazó édességcsomagok következnek 8 százalékos részaránnyal, majd a hagyományos csomagok és a csokoládéból készült kacsa/bárány/csibe 7-7 százalékkal. Gyorsan átalakult ez a piac, hiszen csokoládéfajta szerint mennyiségben a húsvéti figurák kétharmada készült nugátból 2004-ben. Tavaly viszont már tejcsokoládéra jutott majdnem kétharmad rész, 62 százalék. A nugátos figurák mutatója pedig 28 százalékra csökkent.

A két drágább szegmens, az étcsokoládé mutatója 7, míg a tej+fehércsoko­ládéé 1 százalék. A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra  koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy édesipari vállalat, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat.

A tejcsokoládé jóval drágább, mint a nugát. A tavalyi húsvét hónapjában, áprilisban egy kilogramm tejcsokoládéból készült húsvéti figura mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 3924 forint volt, míg nugátból csak 1872 forint. Az értékesítésben egyre nagyobb a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401−2500 négyzetméteres csatorna szerepe. Piaci részesedése 30 százalékról 36-ra nőtt tavaly húsvétkor, az előző évi ünnepi időszakhoz képest, mennyiséget tekintve. A bolttípusok között nagyobb lett az 51−200 négyzetméteres hagyományos üzletek részaránya is, 9 százalékról 11-re nőtt.

Húsvéti szezonális édességek (figurák és ajándékcsomagok piaci részesedése értékalapon százalékban)
Szegmens2008. febr.−márc.2009. márc.−máj.2010. márc.−ápr.
Nyúl383840
Tojás414138
Egyéb (kacsa, bárány, csibe)667
Hagyományos csomag677
Édességcsomag ajándékkal988

Forrás: Nielsen piackutató vállalat