Egy ilyen katasztrófára nem lehet felkészülni, azonban ne felejtsük el, hogy a biztosítók a katasztrófa kockázatok kezelésére jöttek létre - fogalmazott Török Béla, az itthoni piacra tavaly ősszel belépő Astra Biztosító magyarországi fióktelepének vezetője.

A magyarországi piacra lépést a a társaságnál részletes elemzés előzte meg; így a vezető szerint nem kell attól tartani, hogy a megadott tarifák ne állnák ki a japán katasztrófa hatásait. Most úgy tűnik, középtávon visszaállhat a korábban megszokott alkatrészellátás - tette hozzá.

Romániában egyébként - a magyarral ellentétben - határozott időre szólnak a gépjármű felelősség biztosítások, tehát minden évben újra kell kötni azokat. Ráadásul - természetesen a bejelentési kötelezettségek betartásával - havonta lehet változtatni a díjszabáson is. Ez az anyacégnél elképesztő adminisztrációs és informatikai rendszert igényel, amely a magyar piac számára is biztos alapot ad, amely különösebb bővítés nélkül el tudja látni a magyar fióktelepet is - fogalmazott Török. A magyar piacon egyébként minden kárügyintézés Magyarországon történik, a helyi viszonyoknak megfelelően - fűzte hozzá.

A költséghatékonyság javításában jelentős sikert jelentett a Romániában piacvezető biztosító számára a mobil iroda bevezetése. A papírmentes kötvényesítés gyorsabbá és olcsóbbá teszi a folyamatokat, amelynek haszna az árképzésben is megjelenik. Ezeket az előnyöket a magyar piacon is szeretnék érvényesíteni, jelenleg éppen annak a feltérképezése folyik, hogy milyen jogi lehetőségei vannak a nem papíralapú ügyfélaláírásnak, szerződéskötésnek - közölte a társaság.