A kormány keddi határozatában felhívta a Miniszterelnökséget vezető minisztert, azaz Lázár Jánost, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) elnöke útján, a migrációs helyzettel kapcsolatos belföldi tájékoztatási feladatokat lássa el. Továbbá felhívta a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjon a migrációs helyzettel kapcsolatos belföldi tájékoztatási feladatok megvalósítása érdekében 381 millió forint összegű költségvetési többletforrás biztosításáról a NKH számára - derül ki a Magyar Közlönyből.

Az Orbán-kormány eddig a belföldi - magyar nyelvű - plakátkampányra már elköltött bruttó 380 millió forintot (nettó 300 millió), míg a közelmúltban elindult külföldi - migránsoknak szóló - tájékoztatási kampányra 1,016 milliárd forintot csoportosított át.

A belföldi kampányt - egy rendkívüli sürgősséggel lebonyolított, hirdetmény nélküli tárgyalásos (nem nyilvános) közbeszerzéssel, egyedüli ajánlattevőként - a HG 360 Reklámügynökség Kft. bonyolította le. A cég korábban is dolgozott a kormányzatnak, s a közelmúltban megnyerte harmadmagával a NKH egy évre 25 milliárd forint keretösszegű, kormányzati kommunikációs feladatokra kiírt közbeszerzését is.

A külföldi kampány kommunikációs feladataival a J. Walter Thompson ügynökség budapesti irodáját, a JWT Budapest Kft.-t bízták meg.