A turisztikai marketingszervezet a lépéseket a gazdasági helyzettel indokolja. A Magyar Turizmus (MT) közleménye szerint az utazási szokásokban történő változásoknak megfelelően a közeli küldőpiacokra és a belföldi turizmus élénkítésére fókuszál, a távolabbi piacokon pedig fenntartó jellegű marketingtevékenységet végez - írta a Kreatív Online.

Ennek megfelelően, valamint a tartósan magas euró és dollár árfolyam hatásai miatt az MT úgy döntött, hogy bezárja a tokiói külképviseletét és összevonja a Benelux államokban működő irodáit. A holland piacon a marketingmunkát a jövőben brüsszeli központtal látja el az MT.

A társaság szerint a válság hatásainak ellensúlyozásában fontos szerep jut a széles körű együttműködésnek a hazai és nemzetközi partnerekkel, ezért az MT szorosabbra fűzi kapcsolatait az Európai Utazási Bizottsággal (ETC) és a Visegrádi Négyekkel. A két nemzetközi szervezettel együttműködve továbbra is folyamatosan jelen lesz Magyarország turisztikai kínálata a japán piacon.