A Taxis Szövetség év végéig meghosszabbíttatná a jelenlegi repülőtéri szerződést

A szövetség elnöke, Metál Zoltán nyílt levelében azt javasolja, hogy a város vezetése az év végéig hosszabbítsa meg a május 26-án lejáró szerződést, és a következő több mint hat hónapban dolgozza ki a szakmai képviseletekkel az utasok és a főváros érdekeit is előtérbe helyező végleges megoldást.

Úgy fogalmaz: "ha a főváros felelős vezetői aláírják a lejáró BA-val a reptéri taxiállomásokra vonatkozó 5+5 éves szerződését, ugyanolyan bűncselekményt követnek el, mint az elődeik tették azt, az ügyészség folyamatban lévő vizsgálati gyanúja szerint". A BA-t nem érdekli semmi, csak az évi 300 millió forint tiszta bevétel, amiért azokat a taxiállomásokat adják tovább bérbe, amelyeket a fővárostól ingyen kaptak - írja az elnök.

A BKK a múlt héten azt közölte, hogy a május 25-i közgyűlésen születhet döntés a Liszt Ferenc repülőtér területén működő taxidrosztokról, így a reptér üzemeltetője és a főváros számára is lényegesen kedvezőbb feltételekkel rendeződhet az ügy. A BKK arra reagálva közölte ezt, hogy a Liszt Ferenc repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) pénteki közleményében nyugtalanítónak tartotta a repülőtéri taxidrosztok helyzetét, mivel május 26-án lejár az üzemeltetésről szóló eddigi szerződés, és a BKK-nak kevés ideje van az újat aláírni.

A BKK hangsúlyozta, hogy a központ és Budapest célja is az, hogy a rendezett repülőtéri taxiszolgáltatást Budapest számára a korábbinál előnyösebb feltételek mellett biztosítsák.

A BKK megállapodásától függetlenül is a Főtaxi marad a reptér szerződéses partnere, amelynek szolgáltatásával a reptér üzemeltetője teljesen elégedett - Hardy Mihály, vállalati kapcsolatok igazgatója.