A Wizz Air támadást indít az ármonopólium ellen

Márciustól a Wizz Air a genfi járaton is le akarja törni az árakat, és emellett több útvonalon sűríti a gépek számát, Debrecenből is több repülő megy majd Londonba.
Diószegi József, 2012. szeptember 24. hétfő, 15:06
Fotó: Napi.hu

A Wizz Air jövő nyári menetrendjében 33 célállomásra közlekedtet járatok Budapestről - jelentette be Váradi József, a diszkont légitársaság vezérigazgatója egy hétfői tájékoztatón, és azt is elmondta, hogy ez a cég eddigi legnagyobb nyári menetrendje Magyarországon. A társaság miközben több desztinációban - például a tengerparti nyaralóhelyekre, Kijevbe, Tel-Avivba - is növeli járatinak számát, gépeket indít Budapest-Genf között, amely kezdetben heti háromszor közlekedik, és a várakozások szerint az első évben 45 ezer utast szállít majd.

Az új, Budapest-Genf útvonal december 14-én indul, s az elmúlt időben kialakult ármonopóliumot akarják letörni - hangsúlyozta Váradi. Budapest mellett Debrecenből is több gép közlekedik majd márciustól, a jelenlegi heti három helyett öt alkalommal repül a Wizz Air Londonba a Luton repterére. A diszkont cég néhány hónapja indította el ezt a járatát, amitől idén 25-30 ezer utast várnak, jövőre - a teljes évben - azonban 120-130 ezer utas is repülhet a két város között. Váradi szerint Debrecen egy sikertörténet a Wizz Air szemszögéből. A cég gépei 90 százalékos kihasználtsággal repülnek a cívis város és London között, ami megfelel az ipari átlagnak.

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere pedig azt mondta el, hogy a járatot főleg a Londonban dolgozók, illetve családtagjaik veszik igénybe, de a Debrecenben tanuló diákok közül is sokan utaznak a járatokon, ami elindított egy fogászati turizmust is a cívis városba. Debrecenben azzal számolnak, hogy éves szinten 150 ezer utas fordul meg a repülőtéren - s ebben az esetben már nullszaldós lehet az üzemeltető cég működése -, s ennek jórészt tehát a Wizz Air utasi teszik ki, s a charter utasok száma 30 ezer körül lehet. Eredetileg azzal számoltak, hogy 2015-re lesz nullszaldós a cég , de elképzelhető, hogy ez már 2013 végére bekövetkezik. (A debreceni reptéren a legjobb évben 45-50 ezer utas - jellemzően charter - fordult meg).

Kósa azt is elmondta, hogy  a reptér jelenlegi kapacitása háromszáz ezer utas kiszolgálására képes, az eddigi  fejlesztéseket a város illetve a működtető cég állta, most azonban a kormányzattól is szeretne - száz milliós nagyságrendű - támogatást szerezni.

A polgármester szólt arról is, hogy bár kínaiak mellett mások - például - németek is érdeklődnek a debreceni megjelenés iránt, de egyelőre ezekről nem tudott konkrétumokat közölni.

Váradi pedig azt mondta el, hogy a Wizz Air magyarországi utasszáma 2013-ban tovább növekszik, s megközelíti a két milliót.

HOZZÁSZÓLÁSOK