Megfizethetetlenné válhatnak az új autók

Az autógyártók megszólalásaiból úgy tűnik, hogy bár támogatják a károsanyag-kibocsátást csökkentő fejlesztéseket ösztönző szabványok bevezetését, ezek óriási fejlesztési költséggel járnak.
Komócsin Sándor, 2020. december 9. szerda, 08:43
Fotó: Getty Images

Az új Euro 7-es kibocsátási szabvány műszaki részletei fogják eldönteni, hogy a belső égésű motorok a jövőben engedélyeztethetők lesznek-e, azonban az Euro 7-es norma bevezetése nem jelentheti ezek rejtett ellehetetlenítését vagy tilalmát - közölte a Mercedes-Benz a Világgazdaság megkeresésére. A zéró károsanyag-terhelésű közlekedésre való átállás időigényes, de már most is támogatják ezt a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó jogszabályok, a vevőknek nyújtott támogatások és az infrastrukturális fejlesztések.

A Magyar Suzukinál az Euro 7-tel kapcsolatban úgy látják, hogy a gyártók hatalmas fejlesztésekbe kezdtek, hogy megfeleljenek a szén-dioxid-kibocsátás csökkenté­sére irányuló, többlépcsős uniós szabályozásnak. Csakhogy ezek az innovációk rendkívüli költségeket rónak az autóipari vállalatokra.

Az Európai Autógyártók Szövetsége 8ACEA) szerint nagy a valószínűsége, hogy ennek következtében az új­autó-piacon a fizetőképes kereslet nem tud majd lépést tartani az alternatív meghajtású új modellek árával. A japán márka esztergomi üzemében az idei gyártás több mint 65 százaléka már hibrid autó volt.

Az Audi Hungaria Zrt.-nél elmondták, hogy az ­Euro 7 pontos határértékei még nincsenek rögzítve, de egyértelműnek látszik, hogy mélyreható technikai intézkedésekre lesz szükség. A vállalat stratégiájának egyik alappillére az innováció, a cégnél nemcsak belső égésű, hanem elektromos motorokat is gyártanak. Győrben 2019 óta készülnek mild hibrid járművek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gondolkoggyunk, 2020.12.09 13:45

Az elmúlt hónapok alatt a világ közlekedése (és ipara) durván lecsökkent, a bolygó levegőjének széndioxid szintjét mérő állomások azonban egy ezreléknyi csökkenést sem tudnak felmutatni. Tehát tudományos bizonyíték van arra, hogy az autók széndioxid kibocsátása semennyivel növeli a bolygó levegőjének széndioxid szintjét. Erre való hivatkozással az autógyártók könnyedén semmissé tehetnék a személygépkocsik széndioxid kibocsátását korlátozó rendeletet. De az autógyárak nem ezt teszik, helyette (a széndioxid szabályra hivatkozva) fejlesztenek az autókon 2-5 százalék értékben és (egységesen, tehát kartellben) megemelik az áraikat 20-30 százalékkal. És csodálkoznak, hogy az emberek tömegesen leszoknak az új autók vásárlásáról, egyre több öreg roncs fut az utakon.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html