Az autós szervezetek azzal a kéréssel fordultunk a kormányhoz és a Koronavírus-fertőzés elleni védekezésért felelős operatív törzshöz, hogy a gazdaságmentő csomagban vegyék figyelembe, hogy a nemzetgazdaság számára is fontos ágazatok épségben vészelhessék át ezt az időszakot és a konszolidációt, és azt követően hatékonyan hozzá tudjanak járulni a gazdaság újjáépítéséhez.

Javasolták, hogy a gépjármű kereskedelmi és javítói tevékenységet, valamint a belföldi és nemzetközi (belföldre vagy belföldről irányuló) áruszállítási tevékenységet, valamint az autókölcsönzőket is sorolják a "súlyos gondokkal küszködő" szektorok közé és rájuk is alkalmazzák az ide vonatkozó könnyítéseket. (A kormány eddig a turisztikai, a vendéglátóipari, a szórakoztatóipari, a szerencsejáték, a filmipari, az előadóművész, a rendezvényszervező és a sportszolgáltatást nyújtó ágazatokat sorolta a súlyos gondokkal küzdő szektorok közé - a szerk.)

Hadd legyenek nyitva a szervizek, az alkatrészt szállítókat engedjék át a határon!

Javasolták a munkaerő megtartási támogatások kiterjesztését az autós ágazatra, kérték, hogy a javítók nyitva maradhassanak az ellátás és a mobilitás biztonságáért (ide értve a mentők, tűzoltók, rendőrség és más járműveket), javasolták, hogy a határzáron a Magyarországra irányuló árukkal (alkatrészekkel) érkező magyar és külföldi szállítók járműveit engedjék át.

Kérték továbbá, hogy a járvány elmúltával kedvezményes pénzügyi feltételekkel támogassák az újraindulást.

Fizessék ki gyorsabban a nagycsaládos autótámogatásokat!

A kereskedők likviditásának javításához kérték, hogy a cash-flow alapú áfafizetést terjesszék ki rájuk, vagyis csak a beérkezett áfa után kelljen fizetniük. Ugyanebből kiindulva kérték, hogy az elektromos autókra és a nagycsaládos autókra biztosított támogatás kifizetését gyorsítsák fel, mert a sok száz várakozó autófinanszírozása megroppantja a kereskedők pénzügyi helyzetét.

Ezek mellett az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete kérte a kormányt, hogy az EU illetékes szerveinél kezdeményezze a CO2-előírások szigorításának és a büntetéssel fenyegetésnek egy éves elhalasztását - olvasható a szervezetek közleményében.