Eppel: a magyar autópiac még mindig nem telített

A Volkswagen konszern márkáit Magyarországon értékesítő márkakereskedések az idén az előzetes adatok szerint 38 ezer új személyautót, illetve kishaszonjárművet értékesítenek, a 3 százalékos bővülés továbbra is vezető helyet biztosít a Porsche Hungariának (PH) az importőrök rangsorában - mondta Eppel János ügyvezető igazgató.
Szász Péter, 2019. december 10. kedd, 18:23
Fotó: AFP

A vevőknek átadott autók alapján a cég piaci részesdése 25 százalékos, a magyarországi forgalomba helyezéseket tekintve 19 százalékos. A konszernhez tartozó márkák eltérően teljesítettek: Volkswagen személyautóból 14 ezer, Seatból 3800, Audiból 2500, Skodából 14 600, VW haszonjárműből mintegy 3200 darab fogy várhatóan az év végéig.

A Datahouse legutóbbi, novemberi adatai szerint a VW magyarországi piaci részesedése 7,3 százalékos, a Skodáé 7 százalékos, az Audié 1,4 százalékos, a SEAT-é 1,3 százalékos volt.

Eppel János a magyar összpiac 20 százalékos bővülésétől elmaradó növekedést azzal magyarázta, hogy az idén még hátrányosan hatott az értékesítésre a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó új tesztkódrendszerre (WLTP) áttérés, a gyártási átállások miatt több modell is hiányzott időszakosan a kínálatból. Szintén negatív hatást gyakoroltak a dízelüzemű járművek jövőjével kapcsolatos bizonytalanságok, a forintárfolyam hektikus alakulása pedig az év folyamán áremeléseket tett szükségessé.

Egyértelműen pozitív hatása volt viszont a nagycsaládosok autóvásárlását támogató programnak, ez mintegy 1000 új Skoda, 500 VW és 200 SEAT megrendelését hozta, amelyet részben még az idén, részben jövőre teljesítenek.

Várakozásai szerint 2020. az alternatív meghajtású járművek, az elektromos mobilitás és az önvezető rendszerek robbanásszerű fejlődését hozza, és a Volkswagen konszern élen kíván járni ebben a folyamatban. A PH partnerei az idén december elejéig több mint 1000 elektromos autót - túlnyomórészt VW-t - adtak el Magyarországon, és jövőre számos új modell érkezik. Hozzáfűzte: a PH már megkezdte saját töltési rendszere értékesítését, amely nemcsak a konszernhez tartozó márkák elektromos autói számára biztosít tankolási lehetőséget.

Az ügyvezető igazgató szerint a magyarországi autópiac még mindig nem telített, a bővülés folytatódik, jövőre az új személyautók eladása elérheti akár a 165 ezret az idei 155 ezer után. A PH 39-40 ezer autó eladásával számol a jövő évre.

A PH jelenleg 72 jogi személlyel van partneri kapcsolatban, amely 150 értékesítési partneri szerződést és 200 szervizszerződést takar. A márkakereskedői hálózat bővítését egyelőre nem terveik. A PH a jövő évben 2,5-3 milliárd forintos beruházás keretében használtautó-központot, oktatási, illetve átadó-kiszállító központot létesít Budaörsön. A Porsche Hungaria Kft. árbevétele 2019-ben eléri a 350 milliárd forintot a 2018. évi 330 milliárd után - tájékoztatott az ügyvezető igazgató.

HOZZÁSZÓLÁSOK