A kereskedők többsége szerint miközben a pénzpiaci válság finanszírozási szempontból nehezíti meg a gépjármű-értékesítést, a helyzetet a gazdasági megszorítások és a vásárlóerő romlása is súlyosbítja. A márkakereskedők ugyanakkor azt remélik, hogy hamarosan megnyugszanak a pénzpiacok, és az import járművek árát leginkább befolyásoló euróárfolyam is stabilizálódik.
Az árfolyam mellett a kereskedőknek a legnagyobb gondot érzékelhetően a finanszírozási lehetőségek szűkülése okozza. A hitelpiaci trendek normalizálódását várja Vérten Sándor, a Porsche Hungária kommunikációs vezetője. A cég értékesítéseiben a hitelre vásárolt gépkocsik aránya több márka esetében is eléri vagy meghaladja az 50 százalékot. A piacon már most látszik a vásárlók óvatossága: a Honda Hungary Kft. októberi adatai szerint az elmúlt hónapban jelentős mértékben megnőtt a készpénzes vásárlások aránya.
A márkakereskedők bíznak abban, hogy amint a pénzpiacok megnyugszanak, ez a helyzet is rendeződik. Varga Zsombor, a Ford Közép- és Kelet-európai Értékesítő Kft. pr- és kommunikációs igazgatója szerint az összképet jelentősen rontja, hogy több kereskedelmi bank is bejelentette a svájcifrank-hitelek felfüggesztését.
A Ford Credit továbbra is folytatja a devizaalapú finanszírozást, a társaság pénzügyi forrásait biztosító banki partner önálló kereskedelmi pénzintézetként sem jelentette be a devizahitelek szüneteltetését. A Porsche Bank megerősítette, hogy továbbra is befogadja a forint- és frankhitelek iránti kérelmeket, de minden fórumon felhívják a figyelmet a kamat- és árfolyamkockázatokra.
A GM Magyarország vezérigazgatója szerint a devizahitelezés felfüggesztése rövid távú megoldás. Hitelezés és finanszírozás a jövőben is lesz - jelentette ki Megyeri György, aki szerint rosszul döntenek azok, akik a mostani piaci hangulat alapján elhalasztják az autóvásárlást.