Az internet legyőzi a televíziót

Úgy tűnik, véget ér a gazdasági válság, s ennek a média piacra gyakorolt tendenciái is kifutnak – fogalmazott Sere Péter, a PricewaterhoseCoooper vezető menedzsere a 2010-2014-es szórakoztató- és média ipari trendeket vizsgáló kiadvány keddi bemutatóján.
Diószegi József, 2010. június 22. kedd, 11:25
Fotó:

Magyarországon a szórakoztatóipar (film, zene, vodeójáték,) és a média piac nagysága a 2009-es 3,2 milliárd dollárról 2014-re 4,3 milliárd dollárra növekszik majd az előrejelzések szerint, ami 6 százalékos éves átlagos, a globális növekedési rátát meghaladó növekedést mutat.

Míg 2009-ben az internet, a televízió és a nyomtatott sajtó termékek tették ki a médiapiaci hirdetések 75 százalékát Magyarországon, 2014-ben - főként az internet térnyerésének köszönhetően - várhatóan már 80 százalékát fogja lefedni.

A növekedés motorja tehát az internet lesz, de emellett húzó szegmens a videó játékok piaca is, bár ennek az egészben sokkal kisebb a súlya.

A szakemberek számításai szerint 2010-től az internet (hirdetési és előfizetési) bevétel növekedése megelőzi a televíziós piac gyarapodását.

HOZZÁSZÓLÁSOK