Az RCH jelentősen felülbecsülte a jövő évtől érvényes díjmódosításból fakadó többletköltségeket a minisztérium szerint. A vasútvállalatok kiadásai az egymást kioltó díjcsökkenések és emelkedések miatt összességében nem változnak. Az RCH esetében várható költségnövekedés is kizárólag a társaság által igénybe vett szolgáltatások összetételéből adódhat, és azonos teljesítmény mellett nem éri el a milliárdos nagyságrendet.
A kiegészítő szolgáltatások ma a MÁV számára aránytalanul veszteségesek. A díjváltozás a valós költségeket, azok növekedését tükrözi a pályahálózat-működtetők adatai alapján, az Európai Unió vonatkozó előírásaival összhangban.
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) szerint a magyar kormány többször is módosította a vasúti teherszállítás keretfeltételeit a privatizálás óta, ami radikális átalakításokhoz, elbocsátásokhoz vezethet.