A Magyarországon még újszerű szabályozással az NHH Tanácsa június végén hirdetett ki első ízben kiskereskedelmi árakon alapuló nagykereskedelmi árakat. Az NHH féléves periódusokban vizsgálja felül a szabályozás alapját jelentő kiskereskedelmi árszintet.

A tanács szerint a kötelezett nagykereskedelmi szolgáltatók - az Emitel, a Hungarotel, az Invitel, a Magyar Telekom (T-Com) és a Monortel - kiskereskedelmi árain alapuló nagykereskedelmi árszabályozás, azaz a retail minus módszer lehetővé teszi, hogy a hatékonyan működő internetszolgáltatók megfelelő árréssel vehessék igénybe a kötelezett szolgáltatók nagykereskedelmi szolgáltatásait, és így versenyképes ADSL-ajánlatokkal lehessenek jelen a piacon.

A retail minus módszer az ADSL-szolgáltatás kiskereskedelmi árának folyamatos csökkentése mellett azt is biztosítja, hogy a már huzamos ideje ADSL-t használó, de még mindig a korábbi magasabb árakat fizető ügyfelek előfizetési díjaiban is érvényesülhessen a piacon megfigyelhető árcsökkenés.


A most közzétett árak a 2005 második félévi kiskereskedelmi ADSL árszinten alapulnak és várhatóan őszig lesznek érvényben, mivel addigra jelenhetnek meg a 2006 első félévi kiskereskedelmi árakon alapuló új nagykereskedelmi árak.

Az NHH Tanácsa által most kihirdetett nagykereskedelmi árak árplafon jelleggel működnek, azaz a kötelezett szolgáltatók - az egyenlő elbánás elvének betartása mellett - olcsóbban is nyújthatják a szolgáltatást kiskereskedelmi partnereiknek.
 
Az egyes szolgáltatókra vonatkozó díjszabásokat itt találja meg:

A Magyar Telekom területére vonatkozó díjszabás
Az Emitel területére vonatkozó díjszabás
A Monortel területére vonatkozó díjszabás
A Hungarotel területére vonatkozó díjszabás
Az Invitel területére vonatkozó díjszabás