Az osztrákok védőbástyája lesz a MÁV Cargo

A Rail Cargo Austria, az osztrák állami vasúttársaság (ÖBB) egyik vállalkozása a regionális terjeszkedés lehetőségét fizeti meg azzal a 102,5 milliárd forinttal, amelyért a GySEV-vel alkotott konzorciummal megvásárolja a MÁV Cargot.
Diószegi József, 2007. november 28. szerda, 14:14
Fotó:

Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal elnöke szerint az osztrák cég a MÁV Cargo felvásárlásával a növekvő vasúti áruszállítással kecsegtető Balkán irányába nyitott.

Magyarországon egyébként a legutóbbi háromnegyed évben szinte mozdulatlan volt a vasúti áruszállítási piac, és az elnök a privatizációtól ennek a megváltozását és a piac megmozdulását is várja. Antal Dániel szerint a regionális jelenlét megszerzése mellett az osztrák cég azért is fizethet ekkora összeget, mert már készül a 2010-es személyszállítási piacnyitásra, és valójában ezzel akarta bebetonozni az itteni bástyáit.

Úgy tudjuk, hogy az ÖBB 2009-ben már meg akar jelenni a magyar piacon, egy Budapest-Bécs közötti járat 2 óránkénti elindításával. Egyelőre nem pontosan tudható, hogy a MÁV mire fogja költeni a 100 milliárd forintot is meghaladó összeget, bár Antal szerint lenne mire, hisz a MÁV-Csoport kintlévőségi állományának könyv szerinti értéke 756 milliárd forint.

HOZZÁSZÓLÁSOK