"Az úgynevezett programszőnyeg feladata az, hogy a jármű felé frekvenciás jeleket továbbítson, amit a jármű feldolgoz. Ezen a gumiszőnyegen nagyon sok helyen, vastagon áll az olajsár, ami nyilvánvalóan egy veszélyes dolog, hiszen gyúlékony anyagról van. Csak kell valami, ami meggyújtja, és sajnos ez most be is következett - magyarázta a szakértő. "Akár még egy áramszedő papucs ívhúzásától is meggyulladhat az olajos sár!"

Bíró Endre hozzátette: az egyesület számára ez nem újdonság, de természetesen nem egy normális jelenség. "Az, hogy az olajsár ezen a bizonyos programszőnyegen ott van, annak a következménye, hogy a járművek nincsenek megfelelő műszaki állapotban, folyik belőlük az olaj, a szennyeződés pedig tökéletesen meg tud állni ezen a programszőnyegen".

A Metróért Egyesület elnöke szerint, a hasonló esetek előfordulását egyetlen módon lehetne megelőzni, azzal, ha megfelelő műszaki állapotú járművek közlekednének. Kiemelte: "ez azt is jelenti, hogy a járműcsere elodázhatatlan". Hozzátette: "ezeket a kocsikat ma már nagyon-nagyon nehéz lenne olyan magas színvonalon karbantartani, hogy az olajfolyások ne forduljanak elő. Az ügy megoldása megnyugtatóan és hosszútávon csak akkor fog bekövetkezni, ha nem ezek a szerelvények közlekednek majd a 3-as metró vonalán.

A járműcsere realitása kisebb időintervallumban megoldható, mint a teljes rekonstrukció - véli Bíró Endre. Mint mondta: "Benne van a pakliban például, hogy nem vadonatúj járműveket helyeznének üzembe. Tudomása szerint, a most meglévő járműpark felújításának forrásait a főváros már előteremtette. Az egyesület elnöke hangsúlyozta ugyanakkor, hogy ez nem jelenti azt, hogy a végtelenségig halogatható a vonal teljes rekonstrukciója.