Bármikor megismétlődhet a metrótűz a 3-as vonalon?

A Metróért Egyesület szerint a 3-as metró keddi leállását egy rossz állapotú szerelvény okozta, amelyből folyt az olajos szennyeződés. Bíró Endre, a szervezet elnöke az InfoRádióban azt mondta: ezt csak új metrókocsik beszerzésével lehet megelőzni, ezért az ilyen olajos foltok meggyulladására bármikor lehet számítani.
Inforádió, 2014. július 16. szerda, 17:04

A főpolgármester szerint a 3-as metrót sikerül felújítani, de ha erre nem lesz lehetőség, akkor le is állhat. Tarlós István kiemelte, hogy az előző városvezetés a felelős a vonal hibáiért.

A főpolgármester szerdai közleményében ismét hangsúlyozta, hogy szerinte az előző városvezetés 20 éven keresztül, 2010-ig még a problémafeltárás szintjén sem foglalkozott az 1976-ban épült 3-as metróval.

A főpolgármester bízik benne, hogy a 3-as metrót sikerül felújítani, de ha erre nem lesz lehetőség, akkor le is állhat a metró. Tarlós István erről az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt múlt héten.

Úgy fogalmazott: "Ha ellehetetlenülne a felújítás feltételrendszere, amire én egyáltalán nem számítok, akkor bárki bárhogy értelmezi, gondolkodás és félelem nélkül megállítanám."

A főpolgármester szerint lesz pénz a 3-as metró felújítására. Tarlós István közölte: a kormány nem küldött olyan listát Brüsszelbe, amely alapján Budapest nem részesülne az uniós fejlesztési forrásokból.

"Valami arányos helyzet alakuljon ki ebből a kevesebb pénzből, komoly esély van, hogy a kormánnyal konstruktívan működjünk együtt."

Tarlós István nem tudja elfogadni azt az érvelést, hogy Budapest venné el a vidéktől a pénzt.

"Az úgynevezett programszőnyeg feladata az, hogy a jármű felé frekvenciás jeleket továbbítson, amit a jármű feldolgoz. Ezen a gumiszőnyegen nagyon sok helyen, vastagon áll az olajsár, ami nyilvánvalóan egy veszélyes dolog, hiszen gyúlékony anyagról van. Csak kell valami, ami meggyújtja, és sajnos ez most be is következett - magyarázta a szakértő. "Akár még egy áramszedő papucs ívhúzásától is meggyulladhat az olajos sár!"

Bíró Endre hozzátette: az egyesület számára ez nem újdonság, de természetesen nem egy normális jelenség. "Az, hogy az olajsár ezen a bizonyos programszőnyegen ott van, annak a következménye, hogy a járművek nincsenek megfelelő műszaki állapotban, folyik belőlük az olaj, a szennyeződés pedig tökéletesen meg tud állni ezen a programszőnyegen".

A Metróért Egyesület elnöke szerint, a hasonló esetek előfordulását egyetlen módon lehetne megelőzni, azzal, ha megfelelő műszaki állapotú járművek közlekednének. Kiemelte: "ez azt is jelenti, hogy a járműcsere elodázhatatlan". Hozzátette: "ezeket a kocsikat ma már nagyon-nagyon nehéz lenne olyan magas színvonalon karbantartani, hogy az olajfolyások ne forduljanak elő. Az ügy megoldása megnyugtatóan és hosszútávon csak akkor fog bekövetkezni, ha nem ezek a szerelvények közlekednek majd a 3-as metró vonalán.

A járműcsere realitása kisebb időintervallumban megoldható, mint a teljes rekonstrukció - véli Bíró Endre. Mint mondta: "Benne van a pakliban például, hogy nem vadonatúj járműveket helyeznének üzembe. Tudomása szerint, a most meglévő járműpark felújításának forrásait a főváros már előteremtette. Az egyesület elnöke hangsúlyozta ugyanakkor, hogy ez nem jelenti azt, hogy a végtelenségig halogatható a vonal teljes rekonstrukciója.

HOZZÁSZÓLÁSOK