A NAPI Gazdaság cikke A lízingcégek számára messze nem jó üzlet a részletre vásárolt autók visszavétele, ugyanis a nem fizetőktől visszakerülő autók állapota jellemzően kritikán aluli. Kalmár Zsolt, a Raiffeisen Lízing portfóliókezelési igazgatója szerint a bajba kerülő ügyfelek először csak a biztosításokat nem fizetik, majd elmulasztják a kötelező szervizeket, végül lemondanak az autó rendszeres karbantartásáról is. Mikor nyilvánvalóvá válik, hogy a történet vége az autó visszavétele lesz, az üzemben tartó már abszolút nem törődik az autó állapotával. Ennél is tovább megy Pintye János, az MKB-Euroleasing marketingvezetője. Szerinte ugyanis az, hogy a gépkocsit általában a nehéz anyagi körülmények között élő vagy eleve rosszhiszemű adósoktól veszik vissza, sok esetben azzal jár, hogy a foglaláskor már csak lecsupaszított gépjárművet szállítanak vissza a telepre. Sláger a légzsákok kiszerelése, de megdöbbentő, hogy kerülnek vissza csupasz vázak is. Az MKB-Euroleasing kimutatásai szerint a kényszerértékesítésre kerülő autók után befolyó összeg sérülésmentes állapotban is átlagosan csak a követelés 75 százalékára nyújtana fedezetet. Mivel sérülésmentes jármű a gyakorlatban ritkán kerül vissza, így a fedezeti arány a visszavett kocsiknál csak a követelés 40-45 százalékát fedezi. A Raiffeisen statisztikái szerint egy-egy autó kényszerértékesítése után a fedezetlen követelés átlagos összege megközelíti az 1 millió forintot. A követelések behajtása lassú és csekély eredménnyel kecsegtető folyamat - a tapasztalatok alapján ezen követelések legfeljebb 25 százaléka hajtható be. Mint azt több helyen - így a CIB Lízingnél is - megjegyezték: a társaságok képtelenek elkerülni azokat az "ügyfeleket", akik eleve csalási szándékkal vágnak bele a kölcsönfelvételbe. S bár ennek a szegmensnek az aránya a portfólión belül minimális, aránytalanul nagy munkát igényel ezen ügyek kezelése. A visszavett autók értékesítését - a szánalmas állapoton túl - számos további akadály nehezíti. Ezek közé tartozik, hogy foglalás alatt áll a kocsi, lejárt a műszakija vagy éppenséggel már kivonták a forgalomból - figyelmeztetett Pintye János. A társaságok szerint az eladhatóvá válástól számítva az átlagos értékesítési idő 25 és 90 nap között mozog, így a lízingcégek szívesebben alkalmazzák a részletek átütemezését, vagy megpróbálnak új konstrukciót kidolgozni az ügyféllel.