Blokádra készülnek a taxisok - pár nap és lejár a határidő

Nagy káosz jöhet a Ferihegyi repülőtéren, ha nem teljesülnek a taxisok követelései - tudta meg lapunk Csertek Istvántól, az Európai Taxis Egyesület elnökétől.
Szakonyi Péter, Szász Péter, 2018. február 27. kedd, 16:15
Fotó: Napi.hu

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója a Főtaxi, azonban más szolgáltatókat sem érhetne hátrányos megkülönböztetést a terminálon - mondta az egyesület vezetője.

A taxisok követelései nem új keletűek. Úgy vélik, hogy a repülőtéren keresztül Budapestre látogató utasokat, ha taxit rendelnek, jelentős hátrány, kényelmetlenség éri, mert a repülőtér érkezési csarnokától csak távolabbi ponton tudják a szolgáltatást megkapni, míg a Főtaxi gépjárművei közvetlenül a csarnok bejáratánál kaptak helyet. Ez ebben a havas, hideg időben különösen kellemetlen.

A blokád azt jelenti majd, hogy a

nem szerződéses taxisok beállnak az úgynevezett "belső kör" sorompójához, amely csak a Főtaxi kocsijainak nyílik ki

- mondta Csertek István.

Az Európai Taxis Egyesület korábban több kérést is megfogalmazott az ügyben:

  • létesítsenek utasfelvételi pontokat, és vizsgálják felül a jelenlegi szerződéses állapotot,
  • a rendelet előírásának megfelelő utasfelvételi pont biztosítása azonnal történjen meg
  • vizsgálják felül, hogy szükséges-e fenntartani a jelenlegi szerződéses állapotot, mert az kizárólag csak a taxiállomás üzemeltetéséért díjat szedő üzemeltető érdekeit szolgálja.

A kialakult gyakorlaton nem kívánunk változtatni, a reptérnek van szerződött taxiszolgáltatója, amely megbízhatóan és jó minőségben szolgálja ki az utasokat - mondta Hardy Mihály, a repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) kommunikációs igazgatója a Napi.hu-nak. A demonstrációval kapcsolatban hozzátette, hogy nem eszik annyira forrón a kását.

A BA az egyesülettel még nem tárgyalt, őket ebben az ügyben nem keresték - közölte.

A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2018.02.27 23:18

@na4: Az Uber jó ötlet, a további kettő utópia. A 100E busz szerintem máris rengeteg pénzt kihúzott a taxishiénák zsebéből(nem sajnálom őket!), még jobban reklámozni és egész éjszaka közlekedtetni kellene. A 200E busz + M3 metró most nem néz ki jól, mert az M3 felújítás alatt áll.

Keményebben kell ellenőrizni a taxisokat és ha komolyabb szabálytalanságot találnak, azonnal be kell vonni az engedélyüket legalább tíz évre. A "pörgetős" taxiórát megfelelő műszerrel simán le lehet leplezni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

dezsogazdag@gmail.com, 2018.02.27 17:33

@na4: ATAXISOK EDDIG IS HORROR ÁRON DOLGOZTAK!!! RÁADÁSULS ZABOTTB ÁRAIK VANNAK ,AMIT AZ ÁLLAM MAGASAN SZABOTT MEG !!!NINCSEN VERSENY,SZABAD ÁR !!!tÖBBSZÖRÖSE EDDIG IS A REÁLIS ÁRNAK !!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ptiszaii, 2018.02.27 17:08

@na4: Te most miről beszélsz?
A hatósági idóta állami fix ár a probléma.
A verseny megszünt.

Hála a tróger fidesz kormányodnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2018.02.27 16:36

Sok a vadász, kevés a fóka. Le az arrogáns, lenyúlós, pénzéhes taxis maffiával.

A megoldás:

- Uber vissza
- Önvezető autókat mielőbb
- Car sharing: MOL Limo, GreenGo
- 100E busz
- 200E busz + M3 metro
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html