A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója a Főtaxi, azonban más szolgáltatókat sem érhetne hátrányos megkülönböztetést a terminálon - mondta az egyesület vezetője.

A taxisok követelései nem új keletűek. Úgy vélik, hogy a repülőtéren keresztül Budapestre látogató utasokat, ha taxit rendelnek, jelentős hátrány, kényelmetlenség éri, mert a repülőtér érkezési csarnokától csak távolabbi ponton tudják a szolgáltatást megkapni, míg a Főtaxi gépjárművei közvetlenül a csarnok bejáratánál kaptak helyet. Ez ebben a havas, hideg időben különösen kellemetlen.

A blokád azt jelenti majd, hogy a

nem szerződéses taxisok beállnak az úgynevezett "belső kör" sorompójához, amely csak a Főtaxi kocsijainak nyílik ki

- mondta Csertek István.

Az Európai Taxis Egyesület korábban több kérést is megfogalmazott az ügyben:

  • létesítsenek utasfelvételi pontokat, és vizsgálják felül a jelenlegi szerződéses állapotot,
  • a rendelet előírásának megfelelő utasfelvételi pont biztosítása azonnal történjen meg
  • vizsgálják felül, hogy szükséges-e fenntartani a jelenlegi szerződéses állapotot, mert az kizárólag csak a taxiállomás üzemeltetéséért díjat szedő üzemeltető érdekeit szolgálja.

A kialakult gyakorlaton nem kívánunk változtatni, a reptérnek van szerződött taxiszolgáltatója, amely megbízhatóan és jó minőségben szolgálja ki az utasokat - mondta Hardy Mihály, a repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. (BA) kommunikációs igazgatója a Napi.hu-nak. A demonstrációval kapcsolatban hozzátette, hogy nem eszik annyira forrón a kását.

A BA az egyesülettel még nem tárgyalt, őket ebben az ügyben nem keresték - közölte.

A kép forrása: Napi.hu/Szabó Dániel