Hirtelen felpörgött a magyar gazdaság

A beszerzési menedzserindex (bmi) szezonálisan kiigazított értéke 57,9 pontra nőtt májusban - adta hírül a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT).
Domokos László, 2019. június 3. hétfő, 09:00
Fotó: Audi

A friss érték nagyobb az áprilisi (55,1 pont) értéknél, és a második legmagasabb májusi érték. Május összességében átlag feletti hónap volt a korábbi években (az 1995 óta mért hosszú távú átlag értéke 52,6; a májusoké 52,7 pont) - írták a logisztikusok.

A részindexek közül a termelési mennyiség indexe nőtt áprilisi értékéhez képest, és 50 pont felett maradva a termelt mennyiség emelkedését jelzi az előző hónappal összevetve, immár negyvenötödik alkalommal - a mostani érték átlag feletti.

Az új rendeléseké jobban erősödött, a mostani érték átlag felettinek tekinthető 1995 óta, eddig egy alkalommal mértek magasabb májusi értékeket a korábbi években.

A foglalkoztatottsági index az elmúlt időszaktól eltérően májusban is csökkenésre utal, második alkalommal nyolc hónap bővülés után. Az index értéke alacsonyabb lett áprilishoz képest, és ezzel a tizenkettedik legmagasabb májusi 1995 óta.

A beszerzési mennyiségé nőtt áprilisi értékéhez képest, a mostani érték felülmúlja az elmúlt három év átlagát, és a második legmagasabb májusi adat. A beszerzett mennyiség egy hónapig szűkült, mielőtt újból bővülést tapasztaltunk, immár negyvenegyedik hónapja.

A beszerzési árak indexe magasabb lett, és 50 pont felett maradva további árnövekedést jelez. Ezzel a beszerzési árak nyolc hónap csökkenés után a szezonális kiigazításnak köszönhetően harminchetedik hónapja lesznek magasabbak.

A külpiaci mutatók közül az importindex értéke növekedett áprilishoz képest, és továbbra is 50,0 pont fölött maradt. Az exportindexnél hasonló folyamatról lehet beszélni.

Idén májusban acél, acéllemez, alapanyag, alkatrész, csirkecomb, csirkemell, csirkenyak, csirkerészek, disznó, élőállat, gyümölcsök, idomacél, palack, síklemez, tojás és vas kapcsán jeleztek válaszadóink jelentősebb áremelkedést. Hiány volt vasanyagból. Jelentősebb árcsökkenésről acél, alkatrészek, cink, csövek, kvarchomok, lemezek és szerszámok esetében számoltak be a válaszadók.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

krix6, 2019.06.03 13:49

@lordofearth:
Nem hiszem, hogy az autógyártás ilyen hirtelen leállna, átalakulás kezdődött az tény de a zemberek mozgásigénye fennmarad.
Amíg nem lesznek hipergyors IC-k vagy szinte ingyen tömegközlekedési eszközök az autóeladások csak mérsékelten csökkenhetnek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2019.06.03 12:58

https://europe.autonews.com/automakers/automakers-fight-rescue-small-cars-extinction-eu-rules-bite

Annak, aki érti az angolt vagy le tudja fordítani..érdemes
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2019.06.03 12:51

Egyébként tök mindegy, hogy bezérnak-e vagy sem. Külföldön élek, engem az sem zavarna, ha a világ összes autógyártója gyártóüzemet építene Magyarországon és csak fekete vagy ázsiai emberek dolgoznának benne. Egy élete van az embernek, azt én biztosan jól akarom leélni, nem törődöm másokkal. Véleményem van, bár minek..kinek. Nem vagyok jós, csak a hetedik érzékem mondatja velem...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2019.06.03 12:41

Ez a magyar gazdaság nem a valós számokat mutatja és óriási a lemaradása a fejlett nyugati országokhoz képest. Több mint 100 évvel ezelőtt megírta Ady, előtte Mikszáth Kálmán, de Jókai is, hogy mennyire gané a magyar "elit".
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2019.06.03 12:39

@krix6:
Nem hiszed el???? :) ......gondolkozz logikusan...tömegtermelés van, hatalmas mennyiségű eladatlan autó, többségüket bezúzzák. Technológiaváltás van, Trump elindított egy kereskedelmi háborút Kínával szemben. Jönnen az amerikai intézkedések az EU autógyárai ellen. A VW világuralomra akar törni az e-autózásban. A magyaroknak és az európaiaknak nincs pénze e-autókra, túl drágák. Az új technológia a hidrogénre épül...rengeteg autóipari beszállító megy csődbe, nem kell se motorblokk, se hagyományos futómű, váz, stb. A kínaiak nem adnak elég lithiumot más országoknak, sőt a saját cégeik uralják a lithium akku gyártását.

Sorolhatnám....pár év múlva nem fognak az emberek autót venni, hanem csak használni akarják őket tulajdonjog nélkül. Én se adnék mégegyszer 80.000.-EUR-t egy Cadillac-ért. Nem őrültem meg....rossz befektetés.

Más is így látja...hidd el, változni fognak az idők, a szokások és ezek mennek a levesbe Orbánnal együtt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html