Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter és Carsten Bjerg, a Grundfos csoport alelnöke 2006. április 3-án, Tatabányán sajtótájékoztató keretében bejelentette, hogy a Grundfos harmadik, székesfehérvári székhelyű gyára mintegy 350 fős létszámmal kezdi majd meg a termelést. A jövőben, az új gyárban készülnek majd a vállalatcsoport szennyvízszivattyú termékkörébe tartozó KP és AP szivattyúk. Az üzem egy részén pedig a búvár-, és szennyvízszivattyúk kábeleinek összeszerelése folyik majd. A termelőegység alapterülete, az irodák nélkül, mintegy 20 000 négyzetméter. Az új, székesfehérvári szivattyúgyártó üzem mellett, a Grundfos bővíti a jelenleg Tatabányán folyó termelést is. Bevezeti a 4" és 6"-os búvár motorok gyártását, bővíti a nagyméretű szennyvízszivattyúk, a soros-, norm- és blokkszivattyúk gyártását, valamint kiszélesíti a norm motorokhoz, illetve az épületgépészeti termékekhez kapcsolódó tervezési és vevőszolgálati tevékenységét is. A bővítés és az új létesítmény eredményeképpen a Grundfos összesen mintegy 800 fővel emeli alkalmazottainak számát. A harmadik magyarországi üzem megalapításával a Grundfos igen jó helyzetbe került a Kelet-, és Közép-Európát érintő hatalmas kihívásokat tekintve. A társaság célja, hogy teljes mértékben kihasználja a globalizáció adta előnyöket, ugyanakkor alkalmazottai számára is lehetővé tegye, hogy részesüljenek a globalizáció hasznából. A Grundfos 2000-ben kezdte meg a termelést Magyarországon, amikor a korábban Dániában folyó motorgyártást áthelyezte Tatabányára. Egy évvel később megépült a második üzem, ahol a soros és a blokkszivattyúk készülnek. Az új székesfehérvári gyáregységgel megvalósul az a terv, mely a szivattyú és motorgyártás Dániából Magyarországra történő áttelepítését tűzte ki célul. Az egyik ok, amiért a Grundfos Magyarországot választotta motor-, és szivattyúgyártásának székhelyéül, az ország központi elhelyezkedése Nyugat-, és Kelet-Európa között, ami ideális alapot nyújt a Grundfos régiót érintő globalizációs stratégiájához. Az elektromotorok stratégiai fontosságúak a Grundfos számára, így elkerülhetetlenné vált a termelés kihelyezése. Mivel a motorgyártás Dániában nem versenyképes, az előállítást más országba kellett áttelepíteni. Egy 1999-ben végzett megvalósíthatósági tanulmány alapján Magyarország bizonyult Dánia legjobb alternatívájának. A tatabányai hatóságokkal való példaértékű együttműködés pedig igazolta a döntés helyességét. Székesfehérvárra, mint a harmadik magyarországi Grundfos üzem helyszínére, pedig azért esett a választás, mert a területen nagyobb számban találhatók szakképzett operátorok. Emellett a város elhelyezkedésének köszönhetően Budapest könnyen elérhető, előnyös a reptér, a magasabb rendű főút-, és vasútvonalak szempontjából, valamint közel van a tatabányai Grundfos üzemekhez is. Az M1-M7 autópályákat összekötő tervezett útvonal is szerepet játszott a döntéshozatalban.