E.On-ügyfelek, figyelem! Mindenkit érintő fejlesztés érkezik

Az energiavállalat új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerét két éve fejlesztik, amitől most azt várja a cég, hogy javíthat hibaelhárítási rendszerén. Ezzel pedig az ügyfelek járhatnak a legjobban.
Szabó Dániel, 2018. július 17. kedd, 10:55
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Az energiavállalat új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerének alapjait 2016-ban fektették le, a mostani éles tesztidőszakot pedig több hónapos előkészület előzte meg. Az új irányítási rendszertől a cég a kisfeszültségű üzemzavari mutatók javulását és ügyfélélmény-növekedést vár. A későbbiekben - a tesztüzemet követően - gyorsabbá válhat a hibaelhárítás. Hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még - írja közleményében a cég.

Az energiavállalat által üzemeltetett számítógépes hálózatfelügyeleti rendszerrel támogatott, 24 órás üzemirányító szolgálat a nagy- és középfeszültségű hálózaton és transzformátor állomásokban bekövetkező események azonnali kezelését teszi lehetővé. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az E.On új kisfeszültségű üzemirányítási rendszerével a folyamatok a hiba észlelésétől az elektronikus naplózáson és nyilvántartáson át egészen a lezárult, megoldott eseményekig lesznek nyomon követhetők és visszakereshetők. A vállalat azt állítja, hogy  hasonló rendszer sem Magyarországon, sem a környező országokban nem működik még.

Emellett az energetikai cég azt tervezi, hogy a jövőben olyan szenzorok jeleit integrálja a kisfeszültségű rendszerbe, amelyek tájékoztatják az E.On munkatársait, ha egy adott ponton eltűnik a hálózati feszültség. Ezzel lehetővé válik, hogy a társaság hamarabb értesüljön a problémáról, mint ahogy az ügyfél telefonon jelezné, hogy nincs nála áramszolgáltatás.

A fotó forrása: Napi.hu/Szabó Dániel.

HOZZÁSZÓLÁSOK