Az egy évvel korábbinál 14 százalékkal több, közel 6,3 ezer új személyautót helyeztek forgalomba idén szeptemberben Magyarországon, míg a kishaszonjármű-eladások 3 százalékkal 1,3 ezer darabra nőttek - derül ki a JATO Dynamics adataiból.

Szeptemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Suzuki volt, 928 darabszámmal, mellyel a hazai piac 12 százalékát sikerült lefednie a márkának. Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év kilencedik hónapjának győztese a Suzuki 928 darabbal és 14,8 százalékos piaci részesedéssel, ami részben a Vitara sikerével, részben pedig azzal magyarázható, hogy immár az esztergomi gyártót is felfedezték a céges illetve flottavásárlók. A cég közölte: a flottaautóként forgalomba helyezett személyautók húszas listáján három Suzuki modell is szerepel: a Vitara, az S-Cross és a Swift - közülük a Vitara és a Swift kategóriaelsőként.

Visszatérve a szeptemberi toplistára, a második az Opel (651 db), a harmadik a Volkswagen (599 db) lett, amelyet a Ford (591 db) és a Skoda (580 db) követ a toplistán.

Modell szinten a legtöbb Suzuki Vitarából (597 db), Skoda Octaviából (378 db), Opel Astrából (211 db), Suzuki Swiftből (168 db), Volkswagen Golfból (162 db) és Ford Focusból (129 db) kelt el szeptemberben. A Vitara a SUV kategóriában szeptemberben és az első kilenc hónapban is az első helyen áll, összesen 2,1 ezer darabbal - ezzel a korábbi Dacia Dustert fosztotta meg a tróntól -, de a B szegmensben is Suzuki gyártmány áll az élen: az idén Swiftből 1550 darabot értékesítettek.

A Carinfo által közölt január-szeptemberi adatok alapján az Opel a piacvezető márka (11,5 százalék, 6,4 ezer db), majd a Skoda (10,5 százalék, 5,8 ezer db), a Ford (10,3 százalék, 5,7 ezer db), a Suzuki (9,1 százalék, 5,0 ezer darab) és a Volkswagen (8,7 százalék, 4,8 ezer db) következik.

A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszonjárművek eladása terén a szeptember a Fiatnak kedvezett 170 db-os Ducato forgalombahelyezéssel, mögötte a Ford Ranger (124 db) és a Renault Master (73 db), majd negyedik helyen a Ford Transit végzett 60 db-bal.

A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba helyezések túlnyomó többsége céges (79 százalék), és csak a maradék 21 százalékot teszik ki a magánszemélyek vásárlásai - a háztartások inkább az újabb és újabb rekordot döntő használtimportból válogatnak.

A céges-magán eladások megoszlása a következőképpen alakult a 10 legeredményesebb márka esetén:

Kép: Forrás: JATO Dynamics