Eladják a Népszavát

Hónapokon át tartó tárgyalások után eladják a Népszava kiadási jogát a Marquard Mediának – tudta meg a MNO. A tulajdonosváltást egy szerdai értekezleten jelentették be a dolgozóknak.
Napi.hu, 2016. október 14. péntek, 11:26
Fotó: Napi.hu

Az MNO szerint a szerdai értekezleten közölték a dolgozókkal, hogy az új tulajdonos az egyebek mellett a Joy-t, a Playboyt-t, valamint az Éva Magazint is kiadó svájci Marquard Média lesz.

Láposi Elza, a Népszava Kft. lapigazgatója megerősítette az eladásról szóló hírt. Azt is elmondta, hogy az elmúlt években szigorú takarékoskodási intézkedéseket léptettek életbe a lapnál, ami miatt több kollégától megváltak, a fizetéseket pedig csökkentették. A létszám emiatt 50 főre apadt, ebből  kilencen dolgoztak a kiadói részlegen, a többiek újságírók, korrektorok, lapszerkesztők és tördelők voltak.

A leépítéseknek azonban még nincs vége, az új tulajdonos - a csütörtöki értekezleten elhangzottak szerint - jövő héten felkeresi a szerkesztőséget és közli, hogy kiknek a munkájára tart igényt. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy hány főt küldenek majd el, mint ahogyan azt sem tudni, hogy mi lesz a sorsa Németh Péter főszerkesztőnek. Láposi Elza szerint "valamilyen formában" igényt tarthatnak az új helyen is a munkájára.

Az új tulajdonos az MNO információi szerint ígéretet tett arra, hogy jogfolytonosan veszi át a dolgozókat, akikre pedig nem számítanak végkielégítést kapnak. Láposi Elza lapigazgató biztosan nem megy át az új kiadóhoz, tőle felmondással válnak meg.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Fricibacsi2, 2016.10.14 15:16

Orbán a hibás ez tisztán látszik..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2016.10.14 13:48

Ha okosak az új tulajdonos tanácsadói, várnak legalább egy fél évet a megszüntetéssel, addigra talán elcsitul a Népszabi körüli balhé. A végeredmény: mindenképpen vége a Népszavának, csak az a kérdés, mikor.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ablakzsiraf, 2016.10.14 13:46

@pastorius:
Tehát az mszp nem adta el a 30%-át a MediaWorks-nek? És az osztrák tulajdonos nem zárta be? És nem is mentek tüntetni és Magyar Időket égetni az agyhalottak?
Dehogynem.
Most Puch (mszp) ugyanezt teszi a Népszavával is.

Bár ebbe nem igazén szeretnék belefolyni mert nem különösebben érdekel, de az állami hirdetések mellett én azért összehasonlítanám a munkavállalói létszámokat is, így saccra lehet vagy ötvenszeres szorzó a kettő között a Népszabadság javára...

Amúgy a nyomtatott média évek óta halott, csak egyes részei még nem jöttek rá.

Csak a vicc kedvéért megkérdezem, mit csinálnának az olvasók, ha a Népszabadságban teljes oldalon ott virítana a "Magyarország jobban teljesít" szokásos hirdetés? Visítva felröhögnének, vagy felháborodva hivogatnák a szerkesztőséget? :) Esetleg is-is.

Amúgy a baloldali kormányok pontosan ugyanezt tették a jobboldali lapokkal. A Strabag botrány után a Strabag elkezdett hirdetni az MN-ben, azt ennyi.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi2, 2016.10.14 13:36

Hogy ennek a "patas zorbannak" micsoda halama van, ha nem latnam el se hinnem...:)))))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi2, 2016.10.14 13:25

Már minden hírportál megírta, csak a Népszava nem
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html