Ennyi lesz az új Suzukik ára és fogyasztása

A Suzuki már beharangozta az új hibdrideket, a gyár a Napi.hu szerkesztőségi blogjának, a Bukszának elárulta, mennyit fogyasztanak és mennyibe kerülnek az új modellek.
Csernátony Csaba, 2020. január 28. kedd, 17:27
Fotó: Napi.hu

Az európai piacon, így Magyarországon is az idén már csak hibrideket árul a Suzuki. A gyártó már a múlt év végén bejelentette az új, 48 voltos rendszerrel szerelt járműveket, de azok paramétereit csak későbbre ígérték. Emellett az új 1,4 literes motorral szerelt hibrid Suzuki Vitara és SX4 S-Scross magyarországi ára sem volt ismert - eddig.  A Magyar Suzuki a Buksza kérésére elárulta a hiányzó adatokat.

Mennyivel kérnek kevesebbet?

Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki kommunikációs vezetője lapunknak elmondta: "A kétkerék-meghajtású hibrid Vitarák fogyasztása az úgynevezett WLTP mérési szabvány szerint 13,32 százalékkal, a négykerék-meghajtásúaké pedig 16 százalékkal alacsonyabb a hagyományos motorral szerelt modellekhez képest. A SX4  S-Cross modelleknél a kétkerék-meghajtású és a négykerék-meghajtásúnál is egyaránt 15 százalékkal csökkenti a fogyasztást a hibrid motor."

A hagyományos motorral és manuális váltóval szerelt - korábbi Vitarák - fogyasztása 6,55-7,39 liter között volt a gyári adatok alapján. A gyár ígérete szerint tehát a hibrid Vitarák fogyasztása 5,68-6,43 literre csökkenhet. Az SX4 S-CROSS-ok esetében a régi 1,4 motornál a gyári WLTP-s fogyasztás 6,64-7,26 liter között szóródott. Ezt 5,63-6,39 literre mérsékelheti a hibrid motor.

Mennyibe kerülnek?

A pontos fogyasztási adatok mellett eddig azt sem lehetett tudni, hogy az új Suzuki hibridek mennyiért vihetőek el a szalonokból. Bonnár-Csonka Zsuzsanna erről vonatkozó azt mondta. "Az új Suzuki hibridek közül a Vitara alapverziójának listaára 10 ezer forint híján 6 millió forint, az SX4 S-Crossoké pedig 6,09 millió forint lesz. Ebből az árból a Suzuki hűségprogramjához csatlakozó vásárlók 1 milliós kedvezményt kaphatnak, emellett egy-egy kereskedő is nyújthat kedvezményeket az érintettek számára."

Suzuki

A fenti fogyasztási adatokat érdemes óvatosan  kezelni: a korábbi, úgynevezett NEDC-szabvány szerinti adatokhoz képest a közelmútban bevezetett WLTP-szabvány sokkal reálisabb képet ad egy-egy autó fogyasztásáról, de azért a tényleges használat utóbbitól eltérő számokat eredményezhet. A fogyasztás persze függ számos dologtól, többek között a vezetési stílustól, a sebességtől, illetve attól,  hogy  városban, országúton vagy sztrádán használják-e az adott autót.

Miért jöttek a hibridek?

A Suzuki nem véletlenül kezdett hibridoffenzívába, a többi autógyártóhoz hasonlóan igyekszik leszorítani az eladott flotta teljes szén-dioxid-kibocsátását, ha ez nem jön össze, akkor büntetést kell fizetniük az adott cégnek. Éppen ezért a gyártók sorra jelentik be az új hibrideket, villanyautókat és más, alternatív meghajtású  - például gázos - modelleket. A Suzuki elsősorban hibridek bevezetésével csökkenti a "flottakibocsátását". Első körben a Vitarába és a SX4 S-Crossokba szerelt új motorral.

Kulcsfontosságú a Suzuki számára, hogy a magyar vásárlók körében milyen fogadtatása lesz az új motorral szerelt Suzukiknak. A Sx4 S-Cross és a Vitara ugyanis messze a legnépszerűbb két modell a magyar újautó-piacon.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Józsi2222, 2020.01.30 18:12

@antitroll:csütörtök 6 52
Érdekes vagy!
A fenti kommented vonatkozásában már első esetben sem emeltem kifogást.
A cikket az első mondat után nem olvastam tovább.
A vegyes szó esetén a hibrid vagyis vegyes ( kétmotoros), ugrott be.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.01.30 07:03

@antitroll:
Nálunk van egy hagyomány...
Ha valaki a kollégák közül új autót vesz, akkor a parkolóban álló autója alá öntenek a munkatársai egy kis olajat úgy, hogy kifolyik elől.
Senki nem tudja megállni, hogy ne ereszkedjen térdre a kocsi előtt és ne nézzen alá! :-D
Persze a távolból figyelik! :-D
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.01.30 06:59

@Józsi2222:
Ja és nincs seggemhez nőve az autó, nem is csak én használom a családon belül.
Átlagos használatot és használati feltételeket kell figyelembe venni.
Ha szükséges céges kulcsos autók is rendelkezésre állnak, ha vidékre kell mennem munkaügyben.

A diesel használata kb. ezt a 2-2,5 liter/100 km üzemanyag megtakarítást hozza ki lényegében bármelyik típusnál a benzineshez képest, ami az üzemanyag energiatartalmából és ahogy írtad a technológiából következik.
Visszatérve a témára, nekem az 1,4-es Suzuki motor azért is szimpatikus, mert hozza a diesel nyomatéki előnyét.
Az meg hogy hibrid kicsit még rátesz, hiszen a kocsi karaktere valószínűleg még jobb lesz az elektromos rásegítéssel.
A fogyasztáscsökkenés a fékezési energia visszanyeréséből következik, de nem ez a lényeg, hanem a használhatóság és a kényelem, amire kényes a derekam.
Ez utóbbi még tesztelést igényel.
Az ára pedig teljesen rendben van, ennyit ér. Van olcsóbb a piacon, és van drágább is.
Autót használni veszek, nem villogni. Számos beosztottamnak jobb-újabb autója van fele-harmad akkora fizetéssel. Engem nem zavar!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.01.30 06:37

@Józsi2222:
Vegyes fogyasztás: mondjuk város, országút, autópálya vegyes használattal.
Ez nálam kb úgy néz ki, hogy 6,5-7,0 liter, 4,2 liter, 5,0 liter
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Józsi2222, 2020.01.30 00:09

@antitroll:
Ok!
Bocsáss meg, de csak a kommentem megírása után vettem észre, hogy a benzines és a diesel összehasonlításáról beszéltél.
Nekem elég jó általános ismereteim vannak, de csapnivaló, mondhatnám semennyi lexikális ismereteim vannak.
És ez természetesen az autókra is igaz.
A dieselek lényegesen kisebb fogyasztása természetesen ismert számomra.
Ez a működési elvük külöbségéből adódó sűrítési előny következménye.
Ez tehát számomra nem lexikális adat,hanem a dísel autókra vomatkozó általános ismeret.
A vegyes diesel kitétel a fogyasztásra vonatkozó mondatban nem szerencsés, mert nyilván nem vegyes fogyasztásról volt szó.
Ez az autód típusára vonatkozó utalás.
Márpedig a konkrét autó szerinted is érdektelen.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html