Fejlesztés a magyar Opelnél

Új fejezetéhez érkezett a motorgyártás a szentgotthárdi Opel gyárban, 2020-ban megkezdik a PSA fejlesztésű három hengeres, benzines turbómotor gyártását - közölte a gyár szóvivője Kaszás Zoltán az MTI-vel.
Szabó Dániel, 2019. december 14. szombat, 09:02
Fotó: Napi.hu

Az új 1,2 literes motor 100 és 130 lóerős kivitelben készül majd Szentgotthárdon, és a termelési kapacitás maximuma elérheti akár az évi 350 ezer darabot is. Így az elmúlt évek csökkenése után jövőre már jó eséllyel ismét növekedhet a termelés a Rába-parti gyárban - fűzte hozzá a szóvivő. Megjegyezte, hogy jövőre még párhuzamosan folyik egyéb motorok gyártása is a gyárban, egyre csökkenő volumenben - mondta el Kaszás.

A megmunkáló- és szerelősorok átalakításával végeztek, jelenleg a próbagyártás zajlik, már minden készen áll a sorozatgyártásra. A szóvivő kiemelte, hogy az átépítéseket nagyobb részt önerőből, saját mérnökeik, karbantartóik végezték.

Az új termék gyártása azért is fontos, mert Németországban és Lengyelországban jelenleg átszervezések zajlanak a PSA tulajdonában lévő Opel üzemekben, de a jelek szerint a szentgotthárdi gyárban újabb leépítéstől nem kell tartani.

A piaci változások az elmúlt három évben itt is éreztették a hatásukat, 2016-ban még 629 ezer, 2017-ben 486 ezer, 2018-ban pedig valamivel kevesebb mint 313 ezer motor készült Szentgotthárdon.

A cégtől kapott adatok szerint az Opel Szentgotthárd Kft. nettó árbevétele 2016-ban 53,3 milliárd forint, 2017-ben 46,5 milliárd forint, 2018-ban pedig 38,3 milliárd forint volt.

A vállalat létszáma az elmúlt három év alatt kétszáz-kétszázötven fővel mostanra 1000 fő alá csökkent. A korábbi gyakorlatnak megfelelően zömében a kölcsönzött munkaerőtől váltak meg, saját szakembereiket igyekeztek megtartani.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matyi2010, 2019.12.16 10:11

Mariusz_, 2019. december 16., hétfő 9:14
Butaság. Se az USA se Kína nem engedte korábban a dízelmotorokat személyautókba szerelni, ez egyedül az egész világon csak Európában terjedt el, ahol valamiét a gázolaj adókedvezményt kapott. A Mazda magasan az egyik legrosszabb kibocsátó 135,2 g/100 km flottaátlaggal (Toyota 99,9).
Kínában az emissziós szabályokat folyamatosan szigorítják, évek óta a legnagyobb EV gyártó és a legnagyobb elektromos autó piac, 2025-re 7 millió éves eladással számolnak, ennyit adtak el eddig összesen az egész világon.....
Ráadásul ezeket a fejlesztéseket az EU-hoz viszonyítva egy szegény ország viszi véghez, aminek az egy főre jutó kibocsátása a töredéke az európainak (vagy az amerikainak).
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mariusz_, 2019.12.16 09:14

Kicsit off topic, de a három henger egy pofon a szrnak. Ezek a downsizingolt hajszárítók a garancia idő végén szét fognak hullani, eleve 3-4 féle károsanyag kibocsátást csökkentő rendszer dolgozik bennük, másrészt adott köbcentiből 3x annyi nyomatékot préselnek ki mint 10-15 évvel ezelőtt. Félreértés ne essék: itt nem négykerekű pénisznagyobbításról van szó. De egy nagyobb motorból kicsit kisebb nyomatékkal is el lehetne érni az emissziós normákat, ld. mazda 2.0 szívómotorok. Az eu-s szabályozásokat még mindig nem hozzá értők írogatják össze. A legnagyobb kibocsátók közben továbbra is leszrják az emissziót ld. usa, kína, az európaiak meg asztali ventillátorokkal hajtott, túlárazott, túlszoftverezett vackokkal kénytelenek autózni. Cserébe legalább a karbantartás sem olcsó.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html