Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Az új 1,2 literes motor 100 és 130 lóerős kivitelben készül majd Szentgotthárdon, és a termelési kapacitás maximuma elérheti akár az évi 350 ezer darabot is. Így az elmúlt évek csökkenése után jövőre már jó eséllyel ismét növekedhet a termelés a Rába-parti gyárban - fűzte hozzá a szóvivő. Megjegyezte, hogy jövőre még párhuzamosan folyik egyéb motorok gyártása is a gyárban, egyre csökkenő volumenben - mondta el Kaszás.
A megmunkáló- és szerelősorok átalakításával végeztek, jelenleg a próbagyártás zajlik, már minden készen áll a sorozatgyártásra. A szóvivő kiemelte, hogy az átépítéseket nagyobb részt önerőből, saját mérnökeik, karbantartóik végezték.
Az új termék gyártása azért is fontos, mert Németországban és Lengyelországban jelenleg átszervezések zajlanak a PSA tulajdonában lévő Opel üzemekben, de a jelek szerint a szentgotthárdi gyárban újabb leépítéstől nem kell tartani.
A piaci változások az elmúlt három évben itt is éreztették a hatásukat, 2016-ban még 629 ezer, 2017-ben 486 ezer, 2018-ban pedig valamivel kevesebb mint 313 ezer motor készült Szentgotthárdon.
A cégtől kapott adatok szerint az Opel Szentgotthárd Kft. nettó árbevétele 2016-ban 53,3 milliárd forint, 2017-ben 46,5 milliárd forint, 2018-ban pedig 38,3 milliárd forint volt.
A vállalat létszáma az elmúlt három év alatt kétszáz-kétszázötven fővel mostanra 1000 fő alá csökkent. A korábbi gyakorlatnak megfelelően zömében a kölcsönzött munkaerőtől váltak meg, saját szakembereiket igyekeztek megtartani.
Vásárlási tanácsok, első generációs Kia Sorentóhoz
matyi2010, 2019.12.16 10:11
Butaság. Se az USA se Kína nem engedte korábban a dízelmotorokat személyautókba szerelni, ez egyedül az egész világon csak Európában terjedt el, ahol valamiét a gázolaj adókedvezményt kapott. A Mazda magasan az egyik legrosszabb kibocsátó 135,2 g/100 km flottaátlaggal (Toyota 99,9).
Kínában az emissziós szabályokat folyamatosan szigorítják, évek óta a legnagyobb EV gyártó és a legnagyobb elektromos autó piac, 2025-re 7 millió éves eladással számolnak, ennyit adtak el eddig összesen az egész világon.....
Ráadásul ezeket a fejlesztéseket az EU-hoz viszonyítva egy szegény ország viszi véghez, aminek az egy főre jutó kibocsátása a töredéke az európainak (vagy az amerikainak).