Forgalomnövekedés mellett csökkent az abroncsgyártó profitja

Kétszámjegyű árbevétel-növekedést ért el az Apollo Tyres: a vállalat üzemeinek és üzletágainak konszolidált éves árbevétele 11 százalékkal csaknem 1,77 milliárd euróra nőtt a márciusban zárult 2016/2017-es üzleti évében az előző évhez képest. A társaság nettó nyeresége ugyanakkor kissé csökkent, 149,3 millió euró volt, az előző évi 151,2 millió euró után - közölte az abroncsgyártó kedden az MTI-vel.
Szepesi Anita, 2017. május 9. kedd, 11:08

A 2016/2017-es negyedik pénzügyi negyedév nettó értékesítési árbevétele 10 százalékkal nőtt az előző pénzügyi év hasonló időszakához képest, megközelítette a 457,1 millió eurót. A negyedik pénzügyi negyedévre - azaz január-márciusra - jelentett nettó nyereség 32,2 millió euró volt, csaknem megegyezően az előző év negyedik negyedévében elért 32,8 millió euróval.

Az igazgatótanács 300 százalékos osztalék fizetésére tett javaslatot, melyet a közgyűlésnek kell jóváhagynia - közölték.

Onkar S Kanwar, az Apollo Tyres Ltd elnök-vezérigazgatója a közleményben hozzátette: már a zöldmezős magyarországi beruházásból és Chennai-ban működő, a közelmúltban kibővített teherautó- és autóbuszabroncs-gyárukból is új abroncsok kerülnek a piacra, a következő pénzügyi évben komoly volumenbővülésre, a következő években pedig európai piaci részesedésük fokozatos növekedésére számítanak.

A konszolidált árbevétel 63 százaléka az indiai piacról, 32 százaléka Európából, és 5 százaléka az egyéb régiókból származik. Az Apollo Tyres e két kontinensről a világ több mint 100 országába exportálja termékeit.

A cég 475 millió eurós beruházással Gyöngyöshalászon felépült üzemét egy hónappal ezelőtt avatták fel. Ha a gyár eléri teljes kapacitását, évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani az európai piacra, több száz embernek biztosítva munkalehetőséget a régióban.

HOZZÁSZÓLÁSOK