Idén üzletileg is sikeres lehet a Balaton Sound és a Sziget

Az idei rendezvények egyike sem okozott különösebb szervezési vagy pénzügyi problémát, mint tavaly az első ízben megrendezett, tízmilliós mínuszt "hozó" Gourmet Fesztivál, ugyanakkor még egyik sem aratott olyan sikert, mint a tavalyi Volt Fesztivál vagy a Balaton Sound − mondta lapunknak Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója.
Diószegi József, 2012. július 11. szerda, 15:39
Fotó: Napi.hu

A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

A rendezvények sorát idén is a Gourmet Fesztivál indította, ami tavaly − először − még egy jelentős befektetésként valósult meg és vesztesége látványosan rontotta a cég eredményét. Gerendai úgy látja, hogy most sokkal jobban zárták a rendezvényt, ami egy még el nem bírált pályázattól függően idén már akár nullszaldós is lehet. A Gyerek Sziget sem hozott különösebb meglepetést, hisz a szervezők tisztában voltak azzal, hogy a rendezvény fő támogatója idén a tavalyihoz képest nagyságrendekkel kevesebbet szán erre, ennek megfelelően a szigetesek igyekeztek lefaragni a költségeket, ami után a rendezvény pénzügyileg is a tervezettnek megfelelően alakult és várhatóan egy kis veszteséget termelt. Tavaly minden szempontból jól sikerült a Volt Fesztivál, gyakorlatilag ez jelentette a rendezvények közül a cég egyik legbiztosabb lábát. Idén azonban erre nem számíthatnak a szervezők, akik már az elővétel során is látták, hogy az érdeklődés elmarad a tavalyitól, vagyis nem lesz megismételhető a 102 ezres látogatószám. Várakozásuk helytállónak bizonyult, körülbelül 95 ezren voltak idén Sopronban. A Volt tehát gyengébben teljesített, de "menet közben" már nem volt lehetőség a költségek csökkentésére, így jó esetben az idei soproni rendezvény a költségeit kitermeli, de pluszt sajnos nem hoz − tette hozzá Gerendai. A gyérülő érdeklődésben a gazdasági válság mellett annak is szerepe volt, hogy idén eklektikusabb lett a program, hiába próbálták, végül nem tudtak olyan előadókat elhozni, akik jobban megszólíthatták volna a megcélzott fiatal felnőtt korosztályt. Az idei program egy része inkább az idősebbeknek szólt, akik viszont kevésbé járnak fesztiválokra − tette hozzá Gerendai.

A holnap startoló Heineken Balaton Sound viszont szép reményekkel kecsegtet, a szervezők reményei szerint idén is hozzák majd a 104 ezer látogatót, akárcsak tavaly. Az augusztus 6-án induló Sziget pénzügyi kilátásai is jobbak, mint a múlt évben − mondta Gerendai, aki szerint ebben szerepe van az áremelésnek, illetve a háromszázmillió forintos költségcsökkentésnek is. Szeretnék, ha idén tartani tudnák a 385 ezres tavalyi látogatószámot, de azért kisebb visszaeséssel számolnak. Az idei Sziget összes költsége hárommilliárd forint körül lesz, s ezt meghaladó bevételt remél a társaság. Ezen belül továbbra is a legnagyobb részt − 75 százalékot − a jegyeladásból származó összeg képviseli, a kártyás fizetési megoldásnak köszönhetően a vendéglátásból származó bevétel a tavalyi nyolc százalékról tízre emelkedhet az összbevételen belül, s némileg csökkenve, körülbelül 15 százalékot tehet ki a szponzori bevétel az említett hárommilliárdból. Az áfa 27-ről 18 százalékra csökkentése még nem érzékeltette jótékony hatását, hisz a jogszabály csak július második felében lép életbe, vagyis csak a Szigetre váltott napjegyeknél lehet ezt érvényesíteni, de így is mintegy húszmillió forintos "javulást eredményezhet" ez a Sziget esetében. Gerendai azt reméli tehát, hogy a Balaton Sound és a Sziget is sikeres lesz üzletileg is, összességében pedig jobb évet zárnak, mint tavaly.

Telt ház várható Zamárdiban
A szervezők július 9-én, hétfőn délután 5 órakor jelentették be, hogy az összes négynapos jegy elkelt elővételben a Heineken Balaton Soundra. Bár 1000 darab bérlet még kapható a helyszínen, a fesztiválra ezen kívül már csak napijeggyel juthatunk be. A Zamárdiban hatodik alkalommal megrendezendő elektromos zenei mulatság a megszokottnál egy nappal korábban, szerdán nyitja meg kapuit.

HOZZÁSZÓLÁSOK