A felmérés szerint a mintegy 10 milliárd forintos növekedés főképp annak köszönhető, hogy amellett, hogy a már piacon lévő nagyobb cégek dinamikusan bővültek, jó pár új szereplő is megjelent, többek közt a Tesco, a Media Markt, illetve az eMAG.
A kutatásból kiderül az is, hogy továbbra is a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a lakásfelszerelési termékek, a játékok/ajándékok, valamint a ruházati termékek a legkeresettebbek.
Habár arányaiban némileg veszített pozíciójából az utánvétes fizetés, de ezzel együtt is megőrizte a hegemóniáját 2013-ban. A korábbi évekhez képest azonban többen választották személyes átvétel esetén a bankkártyás fizetést. Ugyan még mindig marginális a szerepe, de önmagához képest mindenképpen jelentős növekedést ért el a hazai közvetítőkön keresztül lebonyolított fizetés. Az összes vásárlást tekintve az átlagos kosárméret 7800 forint volt, ami 300 forintos növekedés a 2012-es évhez képest.
A vásárlások értékét tekintve arányaiban a futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, ugyanakkor évről évre nő a személyes átvétel aránya, történjen az akár boltban, akár valamilyen átvételi ponton.