Íme az igazság a magyar buszgyártásról

A magyar buszgyártók kapacitásaik alapján képesek kielégíteni a hazai városi és helyközi közlekedési vállalatok igényeit - mondta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke.
MTI, 2016. június 25. szombat, 17:29

A fő problémát eddig nem a gyártók kapacitása, hanem az jelentette, hogy a tömegközlekedési vállalkozások oldaláról nem volt kiszámítható buszbeszerzési politika, amely a nagy darabszámú gyártás tervezhetőségét gátolta, ezért úgy vélte, ismerethiányról vagy szándékolt torzításról tanúskodik, ha valaki azt állítja, nincs hazai buszgyártás.

A szakember kifejtette: a magyar autóbuszgyártók több mint másfél tucat magyar tervezésű és márkajelű, európai típusbizonyítványú, a BKV és a Volánok igényei szerint fejlesztett helyi, helyközi és távolsági autóbusz-típusok gyártására képesek.

Példaként említette a Kravtexet, amely jelenleg Magyarország legnagyobb autóbuszgyártó kapacitásával rendelkezik, évi 100-150 darab buszt gyárt, de technológiája révén 500 darab feletti megrendelés kielégítésére is képes lenne egyműszakos termelésben. A MABI-BUS Kft. elektromos, hibrid és gázos kompozit buszokat és trolibuszokat fejleszt a hagyományos euro 6-os helyi és helyközi dízel autóbuszok mellett.

A Volán társaságoknál, a BKV-nál, valamint a helyi közlekedésben másfél ezer, magyar gyártók által tervezett és gyártott autóbusz fut.

Megújulhat az iparág

Vincze-Pap Sándor szerint a kormány most olyan, a nemzeti autóbuszgyártás megerősítését szolgáló programot dolgozott ki, amely megteremti a hazai buszgyártás megújításának feltételeit, hozzájárul a gyártók versenyképességének növekedéséhez, és lendületet ad a közösségi közlekedés fejlesztésének is.

Amennyiben az új járműveket elsősorban magyar gyártóktól szereznék be a szolgáltató cégek, egységesebbé válhatna a járműpark, ami a karbantartások, alkatrész-utánpótlásoknál is egyszerűsítést, költségcsökkentést eredményezne.

A szövetség elnöke úgy vélte, hogy a magyar beszállítói háttér erősítése, a gyártás támogatása jelentősen hozzájárulhat a foglalkoztatás bővítéséhez, a GDP növeléséhez, az export árualap szélesítéséhez. Magyarországon a hazai beszállítók által hozzáadott érték, több mint 60 százalék, azonban típustól függően, további fejlesztéssel, újabb hazai alkatrészgyártók bevonásával 80 százalék fölé emelhető, amelyet néhány ma gyártott busztípusnál már sikerült elérni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

foldnyuzo, 2016.06.27 22:13

@megfigyelt:
"A gengszterek világával azonosítani az egész országot- világot, nem helyes, mert nem igaz!"
Így jó lesz? A gengszterek világával azonosítani az egész országot, nem helyes, mert nem igaz!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megfigyelt, 2016.06.27 12:24

@Rodent: Közel 2 millió kilométert vezettem ,most ülök a 14 -ik autómba ebből 7 új Lada volt összesen mintegy 500 000 kilométert tettem meg velük, de nem volt annyi problémám mint egy uj Audi 4-es-el amit 120 000 km -nél adtam le.Nem lehet egyértelműen minősíteni egy gépkocsi használatról a márkákat. Nekem a Ladák nem voltak rosszak csak a klíma hiányzott belőlük, természetesen az általam használtak közül az 1990 -től használt 5 tipus közül a Wolsvagenek voltak a legmegbízhatóak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megfigyelt, 2016.06.27 12:13

@foldnyuzo: Kedvesem ,hol hasonlítottam az ""EGÉSZ ORSZÁGOT -VILÁGOT ??
Én csak a kormányon lévő CSÜRHÉKKEL foglalkoztam.
Nagyon tájékozatlannak kellene lennem ,hogy nem látnám a jelenlegi CSÜRHE egykulcsos adójának a hatását ,vagy az 1%-os személyi jövedelem adó csökkentés eredményét ami 45 fő minimálbéresnek nem jelent annyi havi nettó többletet mint a POLT Péter feleségének egyedűl.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ezt-neked, 2016.06.27 10:39

@laci_52: "Az i40-es az nem Kia, hanem Hyundai, de tényleg nagyon jó autó."

Igazad van, de írhattam volna KIA Sorento-t is, a lényeg abban a fejlődésben van, amit a Dél Koreaiak röpke 10-15 év alatt produkálni tudtak!:)))
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2016.06.27 10:39

@laci_52: i30 -ashoz volt szerencsem, par hetig vezettem... soha tobbet. Azota korultekintobb vagyok a berautokkal kapcsolatban. Legutobb egy Santa Fe XL -t bereltunk 3 hetig, gondoltam az eleg nagy lesz es kenyelmes, de azt hiszem az volt az utolso, hogy koreai vacakkal kinlodjak. Eddig a Charger volt talan a legjobb berautonk, azt elmeny volt vezetni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html