Januártól nem kell plusz jegyet venni a városhatáron belüli vasúti és Volán-járművek használatakor a BKV-bérlettel rendelkezőknek - nyilatkozta Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes. Az új szabályozással gyakorlatilag megszűnik az önálló BKV-bérlet és megvalósul a bérletek Budapesten belüli egységessége. Az új bérlet a megszűnő Budapesti Egyesített Bérlet helyébe lép, illetve felváltja a BKV-bérletet - írta az MTI.


Az egységes bérlet bevezetéséhez szükség lesz 929 millió forint fővárosi önkormányzati és 1,8 milliárd állami kompenzációra, az utasok pedig 1 százalékkal járulnak hozzá a költségekhez a bérletek megvásárlásakor. Ez azt jelenti, hogy a várhatóan 7,9 százalékkal dráguló BKV dolgozói bérlet 8900 forintos árából 1 százalékot az új rendszer bevezetésére fordítanának. A dolgozói bérletek esetében 100, a tanulói, nyugdíjas és a kétheti bérletek esetében pedig 50 forintot, összességében várhatóan nettó 416 millió forintot az Egységes Budapesti Bérlet díjrészeként a BKV majd átad a MÁV-nak és a Volánbusznak.


A tervek szerint 2011-ig 3 százalékra növelik a lakossági díjrészt, s ezáltal, illetve a főváros maximum egymilliárd és az állam maximum kétmilliárd forint támogatásával elérhetik, hogy a Egységes Budapesti Bérlet-konstrukció a becslések szerint felerészben önfinanszírozó lehet.