A kiskereskedelmi lánc tiszaújvárosi építkezése nemcsak a kelet-magyarországi üzleteket, hanem a szomszédos országokat is elérheti. A Magyarországon 29 boltot működtető diszkontlánc boltjaink száma az év végére 45-re nőhet, ugyanakkor Budapestet egyelőre csak kerülgeti a német vállalat. A főváros környékén ugyan már van üzletük Dunaharasztiban és Szentendrén, ám a közigazgatási határon belülre egyelőre nem merészkedtek. A napi fogyasztási cikkek forgalmából 13,2 százalék jut nálunk a diszkontokra, míg a nyugat-európai átlag 15-16 százalék körüli. A diszkontpiacon négy lánc, a Plus, a Penny Market, a Profi és a Lidl osztozik. Nem kizárt, hogy nemsokára újabb szereplők szállnak harcba a vevők kegyeiért. A Népszabadság szerint a Lidl nagy hazai versenytársa, az Aldi is vizsgálja magyarországi terjeszkedésének lehetőségét.