A szervezet nem a tagok piaci érdekeit, hanem a szakmát képviselik többek között a döntéshozók felé - mondta Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke.

Stratégiájukban kiemelt helyen szerepel a részvétel a szabályozás és a gyakorlat összehangolásában, az elektromos járművek otthontöltési feltételrendszerének kidolgozásában, a mindenki számára elérhető töltési infrastruktúra harmonizációjában, valamint a mobilitással kapcsolatos ösztönző- és támogatórendszerek kialakításában és továbbfejlesztésében.

Pukler Gábor példaként említette: ki szeretnének dolgozni egy rendszert, amelynek köszönhetően elszámolhatóvá válik, ha valaki otthon tölti a céges autóját.

Azt is szeretnék elérni, hogy

az elektromosautó-vezetés az járművezetés oktatás részévé váljon, ez azonban egyelőre távlati cél.

A Jövő Mobilitása Szövetség mindezeken túl a kutatás-fejlesztés támogatásában, a terület edukációjában, a fenntartható közlekedés-szervezésben, valamint az infrastrukturális adatmegosztásban és -szolgáltatásban is részt vállalna.

A szervezet a következő három évben olyan fejlesztéseken dolgozik majd, mint az elektromos jármű töltőhálózat országos lefedettségnek előmozdítása, a kapcsolódó töltési rendszer átjárhatósága vagy a közösségi közlekedést kiegészítő utolsó kilométeres megoldások elterjesztése, vagy a járműmegosztó szolgáltatások elterjedésének és szabályozottságának elősegítése.

A szervezet alapítótagjai a

  • a BÉFLEX,
  • a Blinkee.city,
  • a Driving Camp,
  • az E.ON Hungária,
  • az Elektromotive Hungaria,
  • az Environmental Research Institute,
  • a Gerinfo,
  • a H1 Systems,
  • a Hyunday,
  • az Innoplace,
  • a KIA Motors,
  • a KPMG,
  • a Mercarius Flottakezelő,
  • a Neosoft,
  • a Nissan,
  • az OTP Mobil,
  • a Pappas Auto,
  • a Porsche Hungária,
  • a Posta Biztosító
  • és a Vodafone.

Első körben csatlakozott a szövetséghez

  • az MVM Csoport,
  • a MÁV Szolgáltató,
  • a ShareNow
  • és a GreenGo.