A projekt 10 hónap előkészítés után 11 hónap alatt készült el. Az új rendszerben már elindult a munkavégzés, januártól pedig már "minden közutas munkavállaló az új vállalatirányítási modellben fogja végezni napi tevékenységét" - fogalmazott közleményében a társaság.

A fejlesztés egyebek között kiterjedt az információszolgáltatásra: gyorsabban és több információhoz juthatnak közlekedők a torlódások, balesetek megelőzése érdekében. Bevezetnek az üzemeltetést közvetlenül támogató két alkalmazást is, amivel több mint 10 korábbi, kisebb, egymástól elszigetelten működő, elavult szakrendszer megszűnik. A fejlesztéssel kevesebb időt kell az adminisztrálásra fordítani, és több idő jut a munkákra és ellenőrzésekre - írták.

A Magyar Közútnál a vállalatirányítási rendszer elsősorban a fő tevékenységet támogató rendszer, amely a napi alapfeladatok - kátyúzás, útállapot javítás, téli síkosságmentesítés, karbantartás - vezénylését végzi, erőforrás felhasználását dokumentálja és támogatja a tevékenység elszámolását is.

A Zrt. mintegy 6800 dolgozót foglalkoztat, a 2014-es nettó árbevétele 46,2 milliárd forint volt.