A Napi gazdaság szerdai számának cikke Idén az első hét hónapban 6,8 százalékkal - mintegy 1,9 milliárd forinttal - kevesebbet költöttek a vevők a Lapker Zrt. által forgalmazott sajtótermékekre, mint egy évvel korábban - mondta lapunknak Horváth Balázs, a társaság hírlap-kereskedelmi igazgatója. A Lapker 650 saját (Relay/Inmedio üzlet és pavilon) értékesítési ponttal és további több mint 11 ezer szerződött partnerével (áruházláncok, benzinkúthálózatok, független kereskedők) van jelen az országban, s ezeken a helyeken éves szinten több mint 1600-féle sajtóterméket értékesít. Idén is folytatódott az a korábbi tendencia, amely szerint csökken az új lapok száma, emellett több a meg nem jelenő kiadvány, mint az induló. A szünetelő lapokról nem kívánt konkrétumokat elárulni az igazgató, de azt elmondta, hogy például a hirdetési lapok értékesítése visszaesett, ezek szerepét ugyanis átvette az internet, illetve az elektronikus média. A gazdag kínálat közepette talán a kisebb példányszámú réteglapok iránt lehet újabban kereslet, legalábbis ebben bizakodhatnak azok a kiadók, amelyek ilyen termékekkel jelentek meg az utóbbi időben. Horváth szerint árérzékenyebbek lettek a vevők, a magasabb árfekvésű termékeket kevésbé vásárolják, aminek következtében csökkent az érdeklődés a havilapok iránt. Jó hír viszont, hogy értékben a napilapok piaca kevésbé esett vissza vagy éppen stagnált, ez főként a bulvárlapoknak köszönhető (amelyek a napilapforgalom 70-75 százalékát teszik ki), pontosabban azoknak az általuk feldolgozott témáknak, amelyek iránt széles körű az érdeklődés. Szintén örvendetes, hogy már tavaly és az idén is komoly érdeklődés mutatkozott a Lapker értékesítési pontjain megjelenő kulturális termékek, könyvsorozatok iránt, ezek valójában a megjelenésükben a könyveket, periodicitásukban pedig az újságokat idéző, valódi kultúrát képviselő kiadványok. Ezek a sorozatok a festészet, a történelem, a természettudomány különböző szegmenseit dolgozzák fel. A siker a kiadványok kedvezményes árának, a Lapker által biztosított széles elérésnek, az újságárusító helyek a könyvesboltokhoz képest sűrűbb látogatásának, a sorozatrészek fokozatos megjelenésének és az erős marketingkampánynak tudható be. E termékek valamelyest kompenzálták a Lapker más piacain tapasztalható kiesést. Horváth szerint a termékek közül a gazdasági válság nyerteseinek a gasztronómiai lapok és a tudomány-kultúra szegmensébe tartozó lapok tekinthetőek, ezekből mind értékben, mind pedig példányszámban is többet értékesítettek az utóbbi időben, mint korábban, ezek mellett a keresztrejtvények iránt fogékonyak is többet költöttek ilyen lapokra, mint korábban. Az árus értékesítés nem mutat jelentős szezonális különbségeket - tette hozzá az igazgatató -, vagyis a nyári hónapok inkább átcsoportosítják például a Balatonra a keresletet, míg máshonnan elviszik azt, összességében tehát ilyenkor sem tapasztalható jelentős növekedés az év más időszakához képest.