Kgfb: tartanak az új biztosítótól az ügyfelek

A K&H Biztosító a legnagyobb nyertese az idei kötelező biztosítási kampánynak – derül ki a Netrisk.hu biztosítási portálon kötött első 120 ezer kgfb szerződés elemzéséből. Az Astrától egyelőre tartanak az ügyfelek.
NAPI, 2010. november 15. hétfő, 09:32

A novemberi kampány félidejében a második helyen az Astra áll, nyomában az MKB Biztosítóval. Bár az Allianz köti a legtöbb új szerződést, a társaság gyakorlatilag ugyanannyi ügyfelet veszített eddig, ahányat nyert. Az árversenyben az Astra Biztosító bizonyult a legolcsóbbnak.

A piacvezető Netrisk.hu biztosítási portálon megkötött első 120 ezer kötelező biztosítás elemzése alapján a K&H Biztosító az idei kampány első félidejének legnagyobb nyertese. Az új szerződések felét az Allianz és a K&H Biztosító köti, nagyjából fele-fele arányban. Míg ugyanakkor az Allianz gyakorlatilag ugyanannyi ügyfelet veszített eddig, mint ahányat nyert, a K&H mintegy 30 ezer új szerződésére kevesebb, mint 10 ezer elvesztett jut.

Az elpártolt autósokat is figyelembe véve a K&H után az Astra áll a legjobban 13 500 új szerződéssel, miközben új szereplőként ügyfelet nem veszíthetett. Tény ugyanakkor, hogy a Netrisk.hu összesítése alapján az Astrától egyelőre tartanak az ügyfelek. Kevesebb, mint fele annyi szerződést kötött a társaság az első két hétben, mint ahányszor - a kalkulációk negyedében - a díjszámítás során a legkedvezőbb árat adta. Többen vannak tehát, akik az Astra elsősége esetén másik, drágább biztosítót választanak. Tekintettel arra, hogy az Astra a régió egyik meghatározó, tőkeerős piaci szereplője, az elutasítás mögött leginkább az információhiány állhat.

Hasonlóan nagy a visszautasítási arány a KÖBE esetében. Az Astra után az egyesület adja a legkedvezőbb árakat, ám a KÖBE elsősége esetén minden második ügyfél drágább biztosítónál köt inkább szerződést. Igaz, ez is elég ahhoz, hogy a KÖBE a kampány negyedik legsikeresebb szereplője legyen. A K&H és az Astra mellett csak az MKB Biztosító előzi meg, mely utóbbi a Netrisk.hu összesítése szerint az új szerződések mintegy hat százalékát viszi el, minimális veszteség mellett.

A Netrisk.hu portálon a kampány első felében több mint 3,7 millió díjszámítást végeztek, ebből a meglévőnél jobb ajánlatot az esetek 94 százalékában találtak az ügyfelek. A megkötött szerződések száma túllépte a 150 ezret, szemben a kampány félidejében tavaly mért 110 ezerrel.

A Netrisken már megkötött új kgfb szerződések éves átlagdíja 17300 forint, 40 százalékkal alacsonyabb, mint volt egy éve, köszönhetően az igénybe vehető kedvezményeknek, melyek nélkül az átlagár több mint 53 százalékkal lenne magasabb.

HOZZÁSZÓLÁSOK