Lecsapott a UPC-re az NMHH

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) másodfokon helybenhagyta a UPC-re korábban kiszabott 60 millió forintos bírságot és kimondta, hogy új szerződések érvényesen nem jöttek létre.
MTI, 2013. október 9. szerda, 13:52
Fotó: Napi.hu

Az NMHH közleményében felidézi, hogy 2012 novemberében a UPC Magyarország Kft. (UPC) levélben kereste meg előfizetőit, és érvényben lévő szerződéseik megszüntetését, illetve egy - a cég állítása szerint azzal mindenben megegyező tartalmú - új szerződés "ráutaló magatartással" történő megkötését kezdeményezte.

A UPC a levelében arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy megszűntnek tekinti a régi, szóban vagy írásban megkötött szerződésüket, egyben elfogadottnak tekint egy újat, ha az előfizető "ráutaló magatartásával" továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását, vagy az értesítést követő számláját rendben befizeti.

Az NMHH a levél kapcsán azonnal figyelmeztette az előfizetőket, hogy a ráutaló magatartással esetlegesen létrejövő új szerződéseik kevesebb védelmet nyújtanak számukra, mint az írásban vagy szóban megkötöttek, ezért figyelmesen olvassák el a levelet és jelezzék a szolgáltatónál, ha ragaszkodnak meglévő szerződéseikhez.

Az előfizetők figyelmeztetésével egyidejűleg az NMHH hivatalból is eljárást indított, hogy megállapítsa, jogszerű volt-e a UPC szerződés-átalakításra irányuló kísérlete. A vizsgálat során kiderült, hogy a szolgáltató jogsértő módon járt el a szerződés-átalakítások során, mert nem volt meg a szolgáltató és az előfizetők között hatályban lévő szerződések megszüntetésére irányuló közös megegyezés.

A UPC magatartása mintegy 800 ezer ügyfele érdekét sértette súlyosan, mivel figyelmen kívül hagyta az előfizetői szerződések közös megegyezéssel történő megszüntetésére vonatkozó törvényi rendelkezéseket. Az előfizetők védelme érdekében az NMHH a szolgáltatót első fokon 60 millió forintos bírsággal sújtotta.

Az NMHH a UPC fellebbezésére született másodfokú határozatában helybenhagyta az elsőfokú hatóság 60 milliós bírságról szóló döntését és rendelkezett az érintett előfizetői jogviszonyok helyzetéről is.

A határozat szerint a UPC levelében foglaltakkal ellentétben az előfizetők korábban írásban vagy szóban kötött előfizetői szerződései nem szűntek meg és új, ráutaló magatartással megkötött előfizetői szerződések érvényesen nem jöttek létre. Ennek megfelelően a UPC-nek a levél kiküldése előtti, eredeti szerződésekben foglaltakhoz kell tartania magát, az ezekben foglalt jogok és kötelezettségek érvényesek az előfizetőkre - hívja fel a figyelmet az NMHH.

A UPC köteles a jogszerű állapot helyreállításáról 60 napon belül minden érintett előfizetőjét értesíteni és honlapja kezdőoldalán 30 napig az NMHH által meghatározott közleményt megjelentetni. A cég a bíróságtól kérhet jogorvoslatot a határozattal szemben - olvasható a közleményben.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rw, 2013.10.09 14:59

Érdekes a UPC-től, hogy ha egy csomagnak csökken az ára, akkor az az előfizetőknek nem csökken automatikusan csak ha kérik, de ha szerződést akar módosítani, az természetesen automatikusan érvénybe lép.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

nylonzsak, 2013.10.09 14:11

@hunnland: Ritka pillanat. Egyetértek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hunnland, 2013.10.09 14:08

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html