Lecsengőben vannak a lapostévé-akciók

A tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió piac 2010 májusától kezdve növekszik, az eladások száma június első hetében meghaladta a 9000 darabot. Tíz eladott készülékből egy televízió volt plazmatechnológiás, a többi lcd-tévé volt. Emellett a sportruházati cikkek iránti kereslet megugrását is valószínűsíti a GfK Hungária legfrissebb elemzése.
NAPI, 2010. június 29. kedd, 13:13
Fotó:

A jelenleg is zajló labdarúgó-világbajnokság a várakozásoknak megfelelően többek között hozzájárul a tavalyi év közepe óta pangó síkpaneles televízió (lcd, led, plazma) piac szárnyalásához. Az eladások idén első alkalommal május első két hetében (17-18. héten) kedvező irányú fordulatot vettek, amikor is egy átmeneti hullámvölgy után a hazai síkpaneles televízió-piac újra növekedési pályára állt.

Mindent visz az lcd

Az azóta tartó folyamatos növekedés mellett a 23. héten az eladások száma meghaladta a 9000 darabot. A legnagyobb ugrásszerű növekedést a 22. hét hozta, amikor is az előző héthez képest 43 százalékkal, míg a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva 137 százalékkal több televízió fogyott - a GfK Hungária Piackutató Intézet Kereskedelem és Technológia részlegének adatai szerint. 

A részleg országmenedzsere, Sztupár Andrea szerint 10 eladott tévékészülékből mindössze egy volt plazmatechnológiás, a többi folyadékkristályos kijelzős volt. A világbajnokság kezdetével nagyjából egy időben jelentek meg a gyártók új modellpalettájukkal, amelyek kismértékben megemelték a piaci árakat.

A legtöbb akciós ajánlat a 22. hétre koncentrálódott, a kereskedők szinte egymást túllicitálva jelentek meg kedvezményes áraikkal. A régebbi sorozatszámú készülékek inkább a hipermarketekben, az újabb modellek pedig a szakkereskedésekben fogytak a leginkább - tette hozzá Sztupár.

A focicipők is jobban fogynak

Bár a június-júliusi időszak nem számít szezonnak a sportcipő-eladások tekintetében, mégis a legtöbb sportáruház a futball-világbajnokság ideje alatt folyamatosan akciós áron kínálja a focicipőket.

A GfK emlékeztet, hogy a sajtóban megjelent hírek alapján az Adidas az idei világbajnokság alatt nagyobb, 1,5 milliárdos bevételre számít, amely meghaladja a 2008-as, Európa-bajnokság ideje alatt realizált 1,3 milliárd eurót. Ez viszont nemcsak a cipők, hanem a mezek eladásából is realizálódik.

A multinacionális sportáruházak értékesítései alapján Magyarországon a sportcipő piacon, forgalom tekintetében a március-április, illetve az augusztus számít a legerősebb időszaknak. A tavaszi hónapokban vásárolt cipők egyértelműen a kinti szabadidős tevékenységekhez köthetők, míg az augusztusi - hasonlóan az IT területhez - az iskolakezdési időszakhoz, amikor is a gyermekek új cipőt kapnak, mivel a régit már kinőtték. A tavalyi évben - darabszám tekintetében - ebben az időszakában eladott junior cipők értékesítése tette ki a multinacionális láncok összforgalmának 36 százalékát, míg általánosságban 20-25 százalék között mozog piaci részarányuk.

A sportcipő piac felét az utcai edzőcipők, illetve a túra és szabadidő cipők teszik ki. A futballcipők csupán 13-14 százalékos részesedéssel bírtak 2009-ben, de valószínűsíthető, hogy a világbajnokság miatt az idén megnő irántuk a kereslet. Iskolakezdéskor ebben a szegmensben is megnő a junior cipők részaránya. Megfigyelhető tendencia, hogy az őszi-téli időszakban elsősorban a teremfocicipők a kelendőek, míg a jó idő beköszöntével megnövekszik a füves, műfüves, illetve a salakos pályára készült cipők iránti kereslet.

Árban nagyon széles a paletta. A legolcsóbb, saját márkás termék 2000 forint körüli összegbe, míg a legdrágább, legújabb modellnek számító cipő akár 50 ezer forintba is kerülhet.

HOZZÁSZÓLÁSOK