M7-es: más lesz a folytatás - gyorsút helyett autóút lesz

Az M7-es autópályát Zalaegerszeggel összekötő autóút tervezése 376 millió forinttal drágult, így megközelíti az 1,9 milliárd forintot. Az "áremelésre" azért került sor, mert autóúttá kell áttervezni ezt a szakaszt.
Németh Géza, 2020. augusztus 23. vasárnap, 11:11
Fotó: Napi.hu

A tervezési tender módosítását az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

Az eredeti tenderfelhívás az R76-os gyorsút Zalaegerszeg (Misefa) - Pacsa - Sármellék - Fenékpuszta közötti 24 kilométeres szakaszának tervezésére szólt. A munkát a 2018 decemberében nyerte el a Roden Kft. és az Utiber Kft. alkotta duó 1,484 milliárdos ajánlatával.

A tervezési díj most azért emelkedett 1,86 milliárd forintra, mert a megrendelő azt kérte, hogy az eredeti, úgynevezett gyorsút helyett autóutat tervezzen a tendergyőztes. Ennek megfelelően az R76 jelölés M76-ra változott.

M7-es szakaszok, cégek, milliárdok

Az M7-es sztráda Zalaegerszegtől a holládi csomópontig tartó új út első szakaszának a tervezését és kivitelezését 2017 decemberében nyerte el a Strabag magyar és osztrák cége. Mint akkor a Napi.hu közölte, ez a kétszer kétsávos út az M7-es autópálya holládi csomópontjától kezdődően, Balatonszentgyörgy elkerülésével tart Keszthely felé. Az első szakasz 5,6 kilométer hosszúságban Balatonszentgyörgyig, majd a második 3 kilométeres szakasz Fenékpusztáig visz. ű

Az első szakaszra a becsült összeg 18,6 milliárd volt, végül 21,6 milliárd forint lett a vége. A második szakasz pedig 11,4 milliárd helyett 17,2 milliárd forintba kerül.

HOZZÁSZÓLÁSOK