A vállalatok egyre nagyobb számban használnak mobil eszközöket, így egyre jelentősebb részükről az az igény, hogy az asztali számítógépek mellett immár a hordozható céges készülékeiket − tableteket, okostelefonokat − is állandó felügyelet alatt tarthassák. Érthető ez az elvárás, hiszen a legtöbb esetben a vállalat tulajdonáról van szó, olyan erőforrásról, amely szervesen beépül az üzleti folyamatokba, és amelynek segítségével a vállalat működése szempontjából értékes adatokhoz lehet hozzáférni.

A mobil eszközök, illetve az azokon futó megoldások elterjedése tehát újabb feladatok elé állítják az it-üzemeltetőket a biztonság és az eszközmenedzsment területein. A vállalati alkalmazások mobil felhasználása során ugyanis a vállalat számára kritikus információk is kikerülhetnek az alkalmazottak mobil eszközeire, amelyek veszélyeztetettsége nagyobb, mint az irodai környezetben használt eszközöké. Ezenkívül a mobil alkalmazások sokkal heterogénebb platformokon futnak (például Android, iOS, RIM, Symbian), mint a desktop, illetve laptop eszközökön futó alkalmazások, amelyek szintén növelik a megoldandó feladat komplexitását.

Erre, a cégek által jogosan elvárt "távoli felügyeletre" nyújt megoldást a T-Systems mobileszköz-menedzsment alkalmazása. Ezzel az operátor vagy az adott cég informatikai szakembere nyilvántarthatja a mobil flottában található készülékeket (okostelefonok, tabletek), távolról alkalmazásokat tölthet fel, frissítéseket küldhet a felhasználók mobil eszközeire, kijavíthatja a készülékeken előforduló hibákat, zárolhatja vagy éppen törölheti a készülékeken található kritikus információkat, távoli adatmentéseket kezdeményezhet, illetve a készü­lék elvesztése, adatvesztés vagy készülékcsere esetén visszatöltheti a felhasználó készülékére a központilag korábban elmentett adatokat. Ezeknek a folyamatoknak egy részét a rendszer automatikusan is elvégezheti.

A mobil eszközmenedzsment támogatásával a mobil eszközök üzemeltetésére és felhasználására vonatkozó naprakész riportok is lekérhetők. Mindezeket az aktivitásokat a rendszer kezelője biztonságosan, távolról, VPN-kapcsolaton, a mobil hálózaton keresztül teheti meg, így az alkalmazottaknak a mobil eszközökkel személyesen nem kell az üzemeltetőt felkeresniük. A mobileszköz-menedzsment csökkenti a készülékproblémából adódó szolgáltatáskiesés időtartamát, mérsékli az üzemeltetési költségeket, illetve javítja a cég működésének hatékonyságát.