Már pörög a locsolókölni a Tescónál

Harminc különböző füstölt sonka, a prémium minőségtől a kedvező árfekvésűig, csokoládéfigurák óriási választéka és locsolókölni is található a Tesco áruházak húsvéti kínálatában. Egyes árucikkekből ilyenkor négyszer annyi fogy, mint más időszakban.
Hőnyi Gyula, 2011. április 22. péntek, 13:00
Fotó: Napi.hu

A Tesco üzleteiben a tavalyihoz hasonlón már a húsvéti hónap legelején, sőt az előző hónap végén érezhetővé vált, hogy megkezdődött a húsvéti nagybevásárlás. A 99 forintért kapható locsolókölniből például folyamatosan kellett utántölteni a készletet, és szépen fogytak a drágább parfümök is.

A friss élelmiszerek forgalma a húsvét előtti héten élénkült meg igazán, tormából például a szokásos mennyiség 3-4-szerese is elfogyott, ez egyaránt így van a nyers és feldolgozott torma esetében is. Ez utóbbiból saját márkás terméket is kínál a Tesco, melynek alapanyaga teljes mértékben magyar torma.
A hagyományos húsvéti füstöltsonka-kínálatban az árak a tavalyi évhez képest nem emelkedtek. A füstölt termékek 99  százaléka magyar beszállítóktól származik és a prémium kategóriás sonkáktól a kedvező árfekvésű kötözött sonkáig széles kínálatot vonultat fel a lánc. A legnagyobb áruházak több mint harmincféle füstölt húsvéti sonkát kínálnak, ezek közül újdonság idén a Füstölt dió sonka és a Mini frikandó sonka.

Jelentős a forgalomnövekedés a friss húsok esetében is, főleg a sertés- és baromfitermékek körében. A tapasztalatok alapján ilyenkor akár 30-40 százalékkal is több fogy ezekből a húsokból, amely növekedés elsősorban a baromfimell- és sertéslapocka, tarja és karaj értékesítéséből adódik. A Tesco áruházaiban a friss baromfi 100 százaléka magyar beszállítóktól kerül a pultokba, míg a húspultban kapható sertéshús 95 százaléka szintén magyar.

A húsvéti asztal nélkülözhetetlen kelléke a tojás, akár festett, akár főtt, fogyasztásra szánt formájában. A Tesco legnagyobb áruházai számos különböző tojást kínálnak, az XXL-estől a vitaminnal dúsítottig a legkülönfélébb jellemzőkkel. Húsvét előtt az értékesített mennyiség a szokásosnak több mint duplája.
Mivel idén április végére esik húsvét, a zöldségek terén a primőr magyar termékek kerülnek a középpontba. Hónapos retekből, friss hagymából, salátából és zöldpaprikából akár 3-4-szerese is lehet a forgalom az egyébként megszokottnak.

Idén minden eddiginél nagyobb a választék csokifigurákból és egyéb apró ajándékokból. Csokoládényúl kapható már 79 forintért, aki pedig igazán extrát kíván venni, 2599 forintos nyuszival lepheti meg szeretteit. (A legolcsóbb csokitojás 55 forintba kerül.) A gyártók egyre gyakrabban csábítják a szülőket vásárlásra azzal, hogy kisebb ajándéktárgyakat csomagolnak az édességekhez. A gyerekek körében népszerűek a rajz-, illetve mesefilmekhez köthető figurákkal díszített édességek is. A kínálatban számos olyan finomság található, amelyeket csak a Tesco áruházakban lehet beszerezni, mert a gyártók kizárólagosan a cégnek készítik.

HOZZÁSZÓLÁSOK