Meglepő visszaesés az Auchannál

A teljes hálózat növekedést, a korábban meglevő Auchanok, azonban meglepő visszaesést produkáltak tavaly, amelyben szerepe volt az utalványpiacról történt kiesésnek és a gyengülő vásárlóerőnek.
Hőnyi Gyula, 2013. február 12. kedd, 09:58
Fotó: Napi.hu

Felemás évet zárt az Auchan Magyarország Kft. A teljes hálózat közel 300 milliárd forint forgalom mellett 10 százalékos növekedéssel (7 százalék látogatószám növekedéssel) zárt, ám ez a Cora áruházak átvételéből eredő bővülés. Az összehasonlítható egységek, vagyis a 12 korábbi Auchan összességében 5,2 százalékos gyengülést mutatott - mondta Dominique Ducoux vezérigazgató.

Az "alap" Auchanokban mutatkozó forgalom csökkenés elsődleges oka, hogy a cég tavaly lényegében kiszorult az utalvány piacról, csak december elején sikerült szerződést kötnie az Erzsébet Utalvány elfogadásáról. Ez önmagában a forgalom 5 százalékát jelentette. Emellett a külső körülmények is forgalom csökkenéshez vezettek, jelentős (5,6 százalék) infláció mellett csökkent a vásárlóerő és a Ducoux szerint ha a cég nem mutatott volna kedvező árstratégiát az 5 százalékos visszaeséséből könnyen 8 százalék lehetett volna. Ennek tükrében a vezérigazgató szerint az Auchan Magyarország Kft. a gyenge 2012-es évben jól állta a sarat. Sikerült beillesztette a csoportba a Cora áruházakat, illetve a konkurens vállalkozás munkavállalóit.

A fejlesztésekkel nem állnak le, 5 milliárd forint beruházást kívánnak végrehajtani és a 2013-ban már újra erőteljesebb növekedést várnak a teljes hálózattól.

HOZZÁSZÓLÁSOK