Mégsem megy el, inkább fejleszt a Praktiker

Év végéig két kisáruház tesztjét indítja el a Praktiker Építési és Barkácspiacok Kft. − jelentette be Karl-Heinz Keth ügyvezető igazgató.
Hőnyi Gyula, 2012. augusztus 6. hétfő, 08:22
Fotó: Napi.hu

A Napi Gazdaság hétfői számának cikke...

A cég korábbra tervezte a bejelentést, ám a német sajtó, illetve a magyar is, leszedte a keresztvizet a társaságról, mert az anyaországban a konszern komoly nehézségekkel küzd. Többek közt az is megjelent, hogy a csoport talán kivonul Kelet-Európából, így Magyarországról is. Keth leszögezte, szó sincs kivonulásról, 7 millió euró tőkeinjekciót kapott a magyar társaság a veszteségek rendezésére (ez tavaly 3,43 milliárd forint volt, Napi Gazdaság, 2012. június 28.), illetve új lehetőségek felkutatására. Anyavállalati részről nem szabtak határidőt a magyar leánycég újbóli növekedésbe fordulásához − válaszolta a Napi Gazdaság kérdésére Keth, egy félmondatban viszont megjegyezte, magának kitűzött ilyet..

A cél természetesen az, hogy a Praktiker Kft. mielőbb nullszaldós legyen és maga mögött hagyja az elmúlt évek forgalomcsökkenését. Ugyanakkor megjegyezte, tisztában vannak vele, hogy a helyzet most sem stabil. Nem egészen biztosak abban, hogy a piac elérte a mélypontját. Ennek megfelelően az idei forgalmi célok is szerények, a tavalyi 30,06 milliárd forintos nettó árbevételt szeretnék elérni. (Ez 2011-ben majdnem 1,8 milliárdos forgalomcsökkenést jelentett. A gyenge eredmény miatt a Praktiker az itt jelen levő barkácsláncok közül a második legnagyobb mínuszt produkálta.)

Ehhez képest azonban Keth leszögezte, nem bocsátottak el alkalmazottat, idén végrehajtották a bérkompenzációt és megindult a teljes lánc hatékonyságának javítása. Ez elsősorban a termékkínálat racionalizálását, az első áras, vagyis olcsó termékek és saját márkás termékek felfuttatását is jelenti. Másodsorban az új kínálati struktúrához alakítják át az üzleteiket.

A kis boltok 1000 négyzetméteresek lennének, kifejezetten lakóhely közeliek és speciális kínálatot mutatnának. Ezzel a magyar lánc azokat a fehér foltokat fedné le, amelyekre a nagy áruházak képtelenek. Keth szerint ha sikeres a koncepció, 20-30 kis egységet képes eltartani a piac. (Ráadásul nem tűnik drága befektetésnek, a két tesztüzletbe 200-250 ezer eurót fektet a lánc.) Ugyanakkor a kereslet alakulása továbbra is gyatra, a GfK piackutató adatai szerint a barkácsláncok kosárértéke 5000 forint. Ez alig valamivel kevesebb mint két (0,7 literes) doboz parkettalakk.

Barkácsláncok adózás utáni vesztesége (milliárd forint)
20102011
OBI1,742,03
Praktiker2,213,43
bauMax1,793,95
BricoStore1,632,19
Bauhaus0,861,82
Forrás: Forrás: cégbíróság

 

HOZZÁSZÓLÁSOK