A Napi Gazdaság pénteki számának cikke
Kiegészítő szolgáltatásokkal "erősíti" magát a Banki Hitelkárosultak Egyesülete − a társaság céges partnereknek mediációs szolgáltatást, pénzügyi kultúrát fejlesztő tréninget és piackutatói tevékenységet kínál. Mint azt Lénárd Mariann főtitkár lapunknak elmondta, a szervezet lényegében a 2004-es indulásától kezdve próbál "mellékjövedelemhez" jutni, ám erre kevés esélyük van, kimutatásaikat rendszerint ingyenesen bocsátják a sajtó rendelkezésére, de volt már rá példa, hogy adataikat a bankszövetség is felhasználta.
Arra a kérdésre, hogy miért épp cégeknek kínálják a szolgáltatásokat, a főtitkár azzal érvelt, hogy a vállalkozásoknak is érdekük, hogy dolgozóik csak a munkára tudjanak koncentrálni, ne zavarja őket az eladósodás miatti gond. Lénárd Mariann szerint egyszerűbb úgy segíteni a potenciális ügyfeleket, hogy a munkaadóikat szólítják meg, hogy segítsék a munkavállalóikat. A tréning elvégzésével a dolgozók jobban tudják tervezni a házi költségvetéseket, prioritásokat tudnak felállítani, míg a mediációs szolgáltatással a BHKE szakmai tudását, tapasztalatát ajánlja fel a már bajbajutottaknak.
A kínált szolgáltatások közül a piackutatói tevékenység a legérdekesebb. A kiajánlás szerint a BHKE eddigi, több mint hatezer ügyfél adatát tartalmazó tisztított adatbázist tud biztosítani célirányos elemzésekre. A szervezet szerint jelenleg az egyesület rendelkezik a legnagyobb, legszélesebb körű lakossági pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos információbázissal, amelyről Lénárd Mariann ugyanakkor hangsúlyozza: az adatsor természetesen anonim, nemcsak a bajbajutottakat tartalmazza, hanem azokat is, akik például előzetesen arról érdeklődtek az egyesületnél, hogy miként rendezhetnék át hiteleiket.