Mészáros-cég köszörüli a síneket is a MÁV-nak - közbeszerzés nélkül

A MÁV Zrt. leányvállalatával, a MÁV FKG Zrt.-vel szerződött vasútpálya-karbantartásra, nettó 20 milliárd forintért; a cég alvállalkozóként - a vágányköszörülési feladatok elvégzésére - bevonja a teljesítésbe a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t - derül ki a 24.hu cikkéből. A szerződést közbeszerzés, azaz nyilvános versenyeztetés nélkül kötötték.
Domokos Erika, 2020. február 6. csütörtök, 11:50
Fotó: Napi.hu - A kép illusztráció.

Tavaly júliusban nettó 20 milliárd forintos keretszerződést kötött a MÁV Zrt. a saját leányvállalatával, a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Zrt.-vel "nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat nagygépes pályakarbantartási feladatainak" ellátására. A megbízást olyan cégnek adta a közszolgáltatást végző MÁV, amelyben maga is tag, és amit a karbantartásra hoztak létre, így a szerződés megkötésére nem bonyolítottak le közbeszerzési eljárást.

A 24.hu úgy értesült, hogy a MÁV pályakarbantartási munkáiba bevontak alvállalkozót is, így közérdekű adatigénylést nyújtott be a vasúttársaságnak, hogy megtudja, kikkel dolgoznak együtt. Az állami vasútvállalat válaszából pedig kiderült, hogy a MÁV FKG Kft. a vágányköszörülési feladatok elvégzésére bevonta a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t.

A V-Híd Vagyonkezelő Kft. tulajdonosa az a V-Híd Építő Zrt., amelyet 2018-ban vásárolt meg Mészáros Lőrinc és felesége, Mészárosné Kelemen Beatrix. Hogy cégük pontosan mennyi pénzhez jut a 20 milliárdos keretből, azt csak a szerződés lejárta után lehet megállapítani - írta a lap.

A V-Híd amúgy sincs híján az állami megbízásoknak, egyebek mellett a társaság építhet vasútvonalat a debreceni BMW-gyárhoz, a G7.hu cikke szerint 54 milliárd forintért. A cég alvállalkozóként nem maradhat ki a kínai hitellel finanszírozott Budapest-Belgrád vasútvonal kivitelezéséből sem (a projekt egyik fővállalkozója két kínai vállalat mellett Mészáros Lőrinc egy másik cége, az RM International Zrt., amelynek 295 milliárdos bevétele lehet az öt évre tervezett beruházásból).

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

antitroll, 2020.02.06 19:10

Pontosítsunk!
A MÁV közszolgáltató és a 100% tulajdonában lévő karbantartó cég is az.
A közszolgáltatókra a közbeszerzési tv. speciális kitételei vonatkoznak. Azaz mind a MÁV, mind a leánycége jogosult belátása szerinti közbeszerzési formát választani a rájuk vonatkozó 307/2015 (X. 27.) Korm. rendelet alapján.
1. Tehát nem AZÉRT nem kellett közbeszereztetni, mert in-house karbantartó cég végezte a beszerzést!
2. Közbeszerzési eljárás valójában történt a cikk állításával ellentétben, csak a közszolgáltatókra vonatkozó lazább szabályok alapján. Meghívásos és tárgyalásos beszerzési eljárás is közbeszerzési eljárás, csak a közszolgáltató ezt kvázi szabadon választhatja, míg a nem közszolgáltatóknak erre nagyon szűkek a lehetőség.

Az azonban mindenképpen aggályos, hogy a MÁV úgy gondolja, hogy egy ilyen "bonyolult" szolgáltatásra 20 milliárd forint értékben ilyen szűk vállalkozói kör alkalmas, hogy nem nyílt közbeszerzési eljárást folytat le.
Lehet, hogy laikusként gondolom, hogy ez nem atomreaktor építés, de aki itt vasútmérnök, majd kijavít.
Ámbár a Mészáros cégek, már holdrakétán kívül mindent képesek és olykor csak ők képesek építeni. Vagy már azt is?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

znojmo, 2020.02.06 17:02

Mészáros csak stróman, a pénzek zöme OV.-hoz kötődik áttételeken keresztül. A megoldás, vagyonelkobzás!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.02.06 15:11

Állami vagy állam közeli pénz mindig megtalálja az utat Mészároshoz. Tapad hozzá mit légy a légypapírra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html