A NAPI Gazdaság cikke. Az AIG Life kommunikációs igazgatója, Dallos Krisztián szerint valójában minden családnak legalább egy kockázati életbiztosítással kell rendelkeznie: miközben a lakásainkat általában biztosítjuk a különböző károk ellen (például tűz, vihar, beázás), addig az élet teremtette kockázatokkal nem vagyunk ennyire tudatosak . A K&H Biztosító a kockázati életbiztosítások eladhatóságának nehézségeit főleg abban látja, hogy ez a biztosítási forma csak akkor fizet, ha káresemény történik - a biztosított meghal -, márpedig ha szerencsés esetben nincs kifizetés, sokan úgy értékelik, hogy a biztosításra költött összeg elúszott pénz. A kérdés, hogy maguk a biztosítók mennyire szeretik eladni ezt a terméket. Az Allianz Hungária Biztosítónál úgy tájékoztatták lapunkat, hogy üzletkötőiket alaposan érdekeltté tették a kockázati jellegű biztosítási fedezetek értékesítésére: az unit linked jellegű Életprogram terméknél az értékesítő csak abban az esetben kap rendszeres jutalékot a szerződés gondozásért, ha a szerződés a befektetési elem mellett az ügyfél kockázati védelmére is kiterjed. Tény, hogy az Allianz Életprogramban a rendszeresen bevezetett díjak közel 20 százalékát az ügyfelek kockázati fedezetek vásárlására fordítják. A piacnak nem kell félnie, a kockázati életbiztosítások iránti kereslet bizonyosan fennmarad - ám ezt a döntően a bankoknak kell megköszönniük. Jelenleg a piacon értékesített kockázati életbiztosítások zöme lakáshitel mellé-mögé kapcsolt formában kel el. Igaz, itt az a tendencia, hogy az egyedi kockázati életbiztosítási szerződések helyett inkább a hitelportfólió egészére úgynevezett csoportos életbiztosítást kérnek a bankok - tájékoztattak a biztosítótársaságok. Az bizonyosnak látszik - mondta el Hőnich Balázs, az OTP-Garancia Biztosító életbiztosítási főosztályvezetője -, hogy más befektetési termékekhez történő kapcsolásával a jövőben is lényegesen jobb esély mutatkozik a kockázati életbiztosítások értékesítésére.