Több mint 1,3 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta a tavalyi évet a Magyar Posta (MP) Zrt. A 2012-es veszteséges évet követően a szigorú, költséghatékony gazdálkodásnak és az innovatív, új szolgáltatásokkal bővített portfóliónak köszönhetően - a klasszikus postai szolgáltatások iránti igény csökkenő trendje ellenére - 2013-at az üzleti tervet jelentős mértékben meghaladó nyereséggel zárta a társaság - közölte az MP. A cég stratégiai célja, hogy a logisztikai piacon továbbra is megőrizze piacvezető pozícióját, a pénzforgalmi szolgáltatói területen pedig növelje jelenlétét - közölte Szarka Zsolt vezérigazgató.

Részben az e-kereskedelem fellendülésének köszönhetően a logisztikai termékek piacán - beleértve a csomagszállítási üzletágat - 10 százalékos növekedést könyvelt az MP 2012-höz képest. A kezelt csomagküldemények száma 11,5 millió darab volt, ami minden eddiginél több. A csomaglogisztikai területen továbbra is piacvezető a társaság. Idén Magyarországon elsőként csomagautomatákat is üzembe állítottak.

Új szolgáltatásokkal és vásárlással erősítettek

A Magyar Posta megőrizte korábbi pozícióját a liberalizált levélpiacon is, tavaly csaknem 600 millió darab levélküldeményt kezelt. A levéltermékekből fakadó bevétele - a nemzetközi trendhez hasonlóan - néhány százalékkal csökkent. Az ebből eredő bevételkiesés pótlására akvizíciókkal és a szolgáltatási portfólió bővítésével reagált, például mérőóra leolvasási és közműszolgáltatók számára nyújtott ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásába kezdett.

A társaság tulajdont szerzett a Díjbeszedő Holding Zrt.-ben. Az akvizíciónak köszönhetően a nyomdai szegmensben megjelent a román és a moldáviai piacokon is.

A csekkforgalom csökkenésének kompenzálására a társaság új, innovatív fizetési módok megteremtésén dolgozik, illetve részesedést szerzett a Díjnet Zrt.-ben, amely az elektronikus számlafizetési rendszer hazai piacvezető vállalata.

Megkezdte tevékenységét 2013 őszén a befektetési termékeket és állampapírokat forgalmazó Magyar Posta Befektetési Szolgáltató Zrt. A cég a Magyar Posta Biztosító termékeinek forgalmazásában is sikeres volt, az ebből fakadó bevételek 10 százalékos növekedést mutattak.

Az MP 2013 végén a közvetített pénzügyi termékek forgalmazásának területén stratégiai megállapodást kötött az FHB Bankkal. Együttműködés jött létre továbbá a Magyar Takarékszövetkezeti Bank, a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete valamint a Magyar Posta között. A takarékszövetkezeti együttműködés révén Magyarország vezető pénzügyi hálózata jöhet létre - írja közleményében a posta.